BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szárnyakat kaptak a futballmezek

Innovatív nemzeti sportmárkává tennék alapítói a 2Rule-t. Ambiciózusak a célok, több magyar futballklub után egyszer az olimpiai csapat felszereléséről is visszaköszönhet a szárnyas logó.

A következő években több milliárd forintos üzletté is kinőheti magát a sportfelszerelések piacán a Magyar Sportmárka Zrt. brandje, a 2Rule – mondta a Világgazdaságnak Kővári Ágnes, a társaság vezérigazgatója. Az angol írásmódot a nemzetközi piacképesség indokolja, a turul kiejtés azonban a magyarság ősi jelképére utal, így nem véletlen, hogy egy szárnymotívum a márka logója.

A pénteki bemutatkozó sajtótájékoztatón elhangzott, hogy jó néhány országnak van nemzeti sportmárkája, így Franciaországnak, Olaszországnak és Dániának is, ebbe a sorba szeretnének belépni. Azért vontak be a projektbe magyar szakembereket és magyar vállalkozásokat, hogy a példaként felhozott országok nyomába szegődve egy teljesen új, innovatív, világszínvonalú sportruházati márkát építsenek fel.

Az alapanyagok ma még külföldről érkeznek, a gyártás pedig harminc százalékban hazai, de jövőre már elérnék a hatvan-, két év múlva pedig a csaknem százszázalékos arányt. Az is a célok között szerepel, hogy 2020-ban legalább részben már egy saját gyár biztosítsa a szükséges textilmennyiséget. A márka mostani debütálásáig hét hónapnyi megfeszített munka vezetett Kővári Ágnes beszámolója szerint, most négy hazai varrodával dolgoztatnak, de a kecskeméti, a jászberényi, a rakamazi és a gombai egység mellett már folyamatban van egy saját kialakítása is.

Több mint húsz üzleti partnerrel már szerződést kötöttek, köztük van a Diósgyőr, a Haladás és a Puskás Akadémia NB I.-es labdarúgóklub, a Magyar Vívó Szövetség, illetve a labdarúgás mellett számos egyéb csapat- és egyéni sportágban érdekelt Vasas SC is. A vezérigazgató előrebocsátotta: abban reménykednek, hogy egyszer majd a magyar olimpiai delegáció sportruházatát is elkészíthetik. Tegyük hozzá, elvi akadálya nincs, hogy akár már a 2020-as tokiói nyári olimpia kapcsán megbízáshoz jusson a 2Rule.

Most heti 1500 darab mezt képes legyártani a cég, de a termékpaletta kiterjed egyebek közt a szabadidőruhákra és a sportcipőkre is. A vállalat nem csupán a különböző klubokkal és sportági szakszövetségekkel kötött üzletekre épít, hanem a kiskereskedelmi forgalomra is alapoz. Éppen ezért a webáruház ezekben a napokban indul el, de a vásárlók egy budapesti bemutatóteremben is találkozhatnak a termékekkel.

Az már a bemutató alapján megállapítható, hogy a 2Rule sikere a marketingen és a reklámon aligha múlik majd, elvégre Dárdai Pál, a Bundesligában szereplő Hertha vezetőedzője lett a márka arca, de a kétszeres olimpiai bajnok kardvívó, Szilágyi Áron is népszerűsítette a brandet egy reklámfilmben.

Megvan a tőke a folyamatos fejlesztéshez

A száz százalékban magyar tulajdonú társaságot tavaly decemberben alapították, többségi tulajdonosa a Talentis Group Zrt. 70 százalékos részesedéssel, a fennmaradó 30 százalék pedig a vezérigazgató részesedése. Kővári Ágnes elmondta: a befektető biztosítja a szükséges összeget, hiszen ahogy bővül a cég, folyamatos tőkeinjekcióra van szükség, ezzel kapcsolatban további részleteket azonban egyelőre nem árult el. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.