A járműipar szereplőinek összefogását kezdeményezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Automotive nemzetközi autóipari és beszállítói szakkiállításon. A felvetés lényege, hogy az iparágban érdekeltek koalíciót alkotva tekintsék át a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó új európai szabályozás hatását a magyar autóiparra, és tegyenek javaslatot a célértékek megvalósíthatóságára. A miniszter elmondta, hogy október elején a környezetvédelmi tanács luxembourgi ülésén a járművek károsanyag-kibocsátásának 2021-es szintjéhez képest a 2030-ig megvalósítandó 35 százalékos csökkentésről született döntés. Palkovics László kiemelte, Magyarország fontosnak tartja a párizsi éghajlatvédelmi megállapodás végrehajtását, ehhez szükséges a közlekedésben is a károsanyag-kibocsátás csökkentése. A magyar álláspontban 30 százalékos csökkentés szerepelt, ezért Magyarország a szavazásnál tartózkodott.
Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető titkára megkerülhetetlennek nevezte a kutatás-fejlesztésben a károsanyag-kibocsátás csökkentését segítő új közlekedési technológiák fejlesztését, az alternatív hajtáshoz szükséges infrastruktúra, például a töltőállomások kiépítését, illetve a jogi szabályozás kialakítását. Nyírő József, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke azt hangsúlyozta, hogy segíteni kell az autóipari beszállítók között jókora részarányt képviselő kis- és középvállalkozói szektor technológiai fejlődését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.