BUX 51,264.41
+1.07%
BUMIX 4,304.86
+0.31%
CETOP20 2,302.76
0.00%
OTP 17,515
+1.33%
KPACK 8,700
-4.92%
0.00%
0.00%
+0.51%
+1.89%
ZWACK 16,600
-0.60%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,345
-1.47%
0.00%
+0.74%
0.00%
0.00%
OPUS 227.5
+0.22%
-0.94%
-1.40%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,462
+1.15%
+2.07%
ALTEO 1,755
+2.63%
0.00%
+0.82%
EHEP 1,765
0.00%
-2.04%
+0.33%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.83%
+7.75%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
0.00%
-2.44%
0.00%
NUTEX 16.02
-0.99%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Átadás előtt a zalaegerszegi tesztpálya első üteme

Az év végén adják át a zalaegerszegi járműipari tesztpálya első három modulját, ezt követően pedig indulhatnak a tesztek – tudta meg a Világgazdaság az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól.

Az év végén átadandó modulok között lesz a fogadóépület, amelyben rendezvények tarthatók, a műszaki épület, amely a tesztpályahasználók bázisa lesz, továbbá a dinamikai felület és a kezelhetőségi pálya a vezethetőségi próbákhoz. Átadják a Smart City zóna első részét is, amelyen parkolót és logisztikai udvart alakítottak ki a vezetéstámogató asszisztensek teszteléséhez, valamint egy olyan felületet is, amely a fékek ellenőrzésére alkalmas.

A projekt első üteme összesen 21 milliárd forintba kerül, ebből fizetik a kivitelezés mellett a műszaki beszerzéseket, a teljes projekt előkészítését és tervezését, valamint a terület-előkészítés összes költségét is.

Fotó: Vémi Zoltán

A pálya építésén több százan dolgoznak, részben helyiek, részben az ország más részeiből érkezők. Egyes speciális feladatokat külföldi szakemberek végeztek, bár lehetőség szerint magyar szakembereket bíztak meg.

A minisztérium közlése szerint a tesztpálya használata iránt a vártnál is sokkal nagyobb az érdeklődés, de konkrét neveket nem adtak ki a titoktartási szerződésekre hivatkozva. Annyit közöltek, hogy szinte minden jelentős TIER 1 komplett európai rendszerfejlesztővel és a legtöbb európai autógyárral már létesült kapcsolat, illetve már egyeztetnek is. Napokon, heteken vagy akár hosszabb időn át is használható a pálya, amelynek a díjára mindig a konkrét vevői igények alapján készül testre szabott árajánlat, figyelembe véve a tesztelési elvárásokat is.

A tervek szerint az éles működés 2019 tavaszán indulhat.

Folyamatosan növekszik a tesztpályához kapcsolódó vendég- és üzleti forgalom, elindultak a helyszínen tartható szakmai rendezvények, és folyamatban vannak a tárgyalások a tesztpálya által az ipari parkba bevonzani kívánt lehetséges partnerekkel is. A minisztérium szerint már látható, hogy a pálya kialakítása erős érv amellett, hogy az autóiparhoz kapcsolódóan újabb beruházások valósuljanak meg.

További részletek a Világgazdaság keddi számában

 

Kapcsolódó cikkek