Nem akadályozza, sőt kifejezetten üdvözli a Budapest Airportra vonatkozó vasútfejlesztési terveket a repteret üzemeltető cég – ez derül ki a társaságtól kapott válaszokból. Lapunk annak kapcsán kereste meg a repülőteret, hogy Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Hvg.hu-nak adott interjújában felvetette, hogy a Budapestet a ferihegyi reptérrel összekötő gyorsvasút projektje elhasalhat, mert nem biztos, hogy a Budapest Airport Zrt. támogatja. Ezt arra alapozta, hogy a beruházás területének használati jogai egy 2005-ös koncessziós szerződés keretében 75 évre a társasághoz kerültek, vagyis a reptér vezetése dönthet úgy, hogy nem járul hozzá a vasút megépítéséhez.
„A Budapest Airport támogat minden olyan vasúti fejlesztési tervet, amely összekötné a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a hazai vasúti hálózattal. Egy ilyen gyorsvasút megvalósítása nagyban szolgálná az utasaink kényelmét és érdekeit is” – reagált a nyilatkozatra Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Azt is elmondta, hogy a gyorsvasút előzetes építési engedélyezési eljárásában a repteret üzemeltető cég már hivatalos formában, írásban is nyilatkozott erről a szándékáról a hatóságoknak. Hozzáfűzte, hogy a gyorsvasút kialakításával összefüggésben a 2-es terminál közelében már a szükséges földterületet is elkülönítették a leendő vasútállomás megépítéséhez.
A forgalmi adatok azt mutatják, hogy a ferihegyi komplexumnak nem másodlagos kérdés a kötöttpályás elérhetőség megvalósulása. A reptéren tavaly mintegy 14,9 millió utas fordult meg, csaknem 1,8 millióval (13,5 százalékkal) több, mint 2017-ben.
Ezzel az ütemmel a Budapest Airport a kelet-közép-európai régió leggyorsabban bővülő repülőterévé vált. A gépmozgások száma átlépte a 115 ezret, éves bázison 12 százalékos a növekedés. A budapesti repteret az előző évben 45 légitársaság használta, s ezek 134 úti cél irányába indítottak járatokat. A forgalom 49 százalékát a Wizz Air és a Ryanair fapados légitársaságok generálták. A repteret üzemeltető cég maga is infrastrukturális beruházásokkal igyekszik lekövetni a forgalmi boomot: tájékoztatása szerint 2024-ig 225 milliárd forintból fejlesztene.
Mindehhez jól illeszkedne a reptéri gyorsvasút, amellyel a tervek szerint a belvárosból húsz perc alatt ki lehetne jutni Ferihegyre. A projekt tervezett összköltsége bruttó 142,4 milliárd forint, a kivitelezés pedig legalább négy-öt évig tartana.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.