Megduplázódik a hazai virágüzletek forgalma Valentin-napon, de az azt követő pár napon is erős. Leginkább az ilyenkor még külföldről behozott vörös rózsa fogy, de egyre többen keresik a piros, pink és bordó rózsát, és divatba jött a nárcisz és a jácint is – áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Flora Hungaria nagybani virágpiaccal és a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével együttműködve készített piaci körképében. A Valentin-napi forgalom évről évre növekszik, a nyugati példát követő ünnep hazai elterjesztésében három évtizede a virágkötők egyesületének is bevallottan komoly szerepe volt.
A szakemberek szerint sokszor anyagilag is jobban megéri egy magyar termesztésű, friss, vegyes tavaszi csokrot vásárolni, mint egy szál drága importrózsát. De hagyományosan a vörös rózsa a piacvezető Valentin-napon, ezt veszi a vásárlók 80 százaléka. Ebben az időszakban a rózsakeresletet szinte teljes mértékben importból tudják kielégíteni a kereskedők. Az utóbbi években egyre jobban divatba jöttek a tavaszi hagymások, a nárcisz vagy a jácint, amelyek előnye, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, ráadásul alacsonyabb áron.
A nemzetközi piacon a várható nagy kereslet miatt Valentin-nap előtt másfél-két héttel jelentősen megugrik a rózsa nagykereskedelmi ára, ez az árnövekmény pedig a virágüzletekben is megjelenik. A szigetszentmiklósi Flora Hungaria nagybani virágpiacon (amely Kelet-Közép-Európában a legnagyobb ilyen létesítmény) is megnő a forgalom ilyenkor, a heti két standard nyitvatartás mellett plusznapot is rendre be kell iktatni.
Mivel idén csütörtökre esik Valentin-nap, az utóbbi évek tapasztalatai szerint várhatóan még pénteken és a hétvégén is erős lesz a forgalom a virágüzletekben. Sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amelyet három hét múlva egy még nagyobb dömping, a nőnap, aztán májusban az anyák napja, illetve a ballagások követnek.
Ebben az időszakban a vásárlók
80
százaléka hagyományosan
vörös rózsát vesz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.