Az OTP 2011-ben az agrárfinanszírozási piac 20 százalékának megszerzését tűzte ki célul 2020-ig. Ennek elérésére jó esélye van, hiszen mintegy 18-19 százalékos a piaci részesedése – mondta a Szuperfarmnak Szabó István, az OTP Bank Agrárágazati Igazgatóságának ügyvezetőigazgató-helyettese. A teljes agrárfinanszírozási piac nagyságáról elmondta, hogy a mezőgazdasági és élelmiszeripari finanszírozás ezermilliárd forint feletti.
Szabó István elmondása szerint az elmúlt két-három évben nem beszélhetünk számottevő hitelállomány-bővülésről a mezőgazdasági társas vállalkozásoknál. Ezzel szemben az élelmiszeriparban az elmúlt időszakban számottevő piaci bővítésnek voltunk szemtanúi. A Vidékfejlesztési program finanszírozásának az agrárium lehet a legnagyobb nyertese – nyomatékosította. Mint mondta, az OTP nemcsak az NHP fixben gondolkodik, hanem az agrárfejlesztési hitelprogramban is, amely termőföld-finanszírozásban és egyéb, szabad felhasználású célokban is megoldást nyújthat az ügyfelek számára. Tavaly jöttek ki a piacra Faktor elnevezésű termékükkel, amely a közvetlen támogatásoknak az előfinanszírozását oldhatja meg.
„A bankszektornak jelentős paradigmaváltást kellett végrehajtania az elmúlt időszakban: azokat a normál banki gyakorlatokat, amelyeket a nagyobb vállalkozások esetében alkalmaztunk, el kellett felejtenünk. Lényegesen egyszerűsíteni kellett a folyamatokat, és vállalni a kockázatot a Vidékfejlesztési program megvalósításával kapcsolatban. Ezt bevállaljuk, mert hiszünk a mezőgazdaságban, hiszünk az ügyfeleinkben, és hiszünk abban, hogy ezek a nyertes pályázati pénzek jó helyre kerülnek” – fejtette ki.
Az ügyfelekkel tartott kapcsolatban kiemelten fontos, hogy ha egy bank egy ügyféllel tárgyal, akkor nem finanszírozásról kell beszélnie, hanem tanácsot kell adnia. Ezt pedig csak komplex szaktanácsadói hálózattal lehet elérni. A komplexitás az OTP szolgáltatásaiban benne van: a banki finanszírozás mellett lízingterméket is tudnak ajánlani, amelyet a Merkantil Bank biztosít az ügyfeleknek, és az OTP Hungaro-Projektnek is van ajánlata, amely pályázatírást, pályázatmenedzsmentet és pénzügyi tanácsadást foglal magában.
Szabó István szerint új ügyfelek megszerzéséhez és a régiek megtartásához egyaránt fontos, hogy közel kerüljenek hozzájuk. Az OTP ezért 2011-től majdnem minden hazai agrárkiállításon részt vesz. Az idei AGROmashEXPO-n új, 21. századi formában jelent meg a bank, amellyel elnyerte a Hungexpótól a legszebb stand díját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.