Mangalicahús-fogyasztást népszerűsítő kampányt indít az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogennel. Az akció célja, hogy felhívják a figyelmet a sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.
A mangalicaállomány az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszámának drámai csökkenése miatt a kihalás szélére került. Gondos munkának köszönhetően sikerült a megmaradt állományt összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni, és a mangalica mára világszerte az ínyencek egyik kedvence lett.
A mangalicahús nagyon gazdag ómega-3 és -6 zsírsavakban, antioxidánsokban, és a B-vitamin-tartalma is jelentős – hívta fel a kampánynyitón a figyelmet Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A kampány során 27 napon keresztül kilenc üzletben kóstoltatnak mangalicatermékeket Budapesten és hét vidéki városban, ezenkívül a print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval is népszerűsítik a termékeket.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete idén 25 éves, tagjainak száma 200–220 között mozog – ők azok, akik eredetigazolt és hitelesített mangalicaállománnyal rendelkeznek. Tóth Péter, az egyesület elnöke ehető nemzeti kincsnek nevezte a mangalicát. Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és -terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is fenntartják. Tóth Péter szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétét, és eléri, hogy a korábban csak exportpiacokon kapható mangalicahús-félék és prémiumtermékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is könnyebben jussanak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.