Kampány a mangalicafogyasztásért
Mangalicahús-fogyasztást népszerűsítő kampányt indít az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogennel. Az akció célja, hogy felhívják a figyelmet a sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.
A mangalicaállomány az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszámának drámai csökkenése miatt a kihalás szélére került. Gondos munkának köszönhetően sikerült a megmaradt állományt összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni, és a mangalica mára világszerte az ínyencek egyik kedvence lett.
A mangalicahús nagyon gazdag ómega-3 és -6 zsírsavakban, antioxidánsokban, és a B-vitamin-tartalma is jelentős – hívta fel a kampánynyitón a figyelmet Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A kampány során 27 napon keresztül kilenc üzletben kóstoltatnak mangalicatermékeket Budapesten és hét vidéki városban, ezenkívül a print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval is népszerűsítik a termékeket.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete idén 25 éves, tagjainak száma 200–220 között mozog – ők azok, akik eredetigazolt és hitelesített mangalicaállománnyal rendelkeznek. Tóth Péter, az egyesület elnöke ehető nemzeti kincsnek nevezte a mangalicát. Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és -terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is fenntartják. Tóth Péter szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétét, és eléri, hogy a korábban csak exportpiacokon kapható mangalicahús-félék és prémiumtermékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is könnyebben jussanak el.

