BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Piaci átlag felett nőtt tavaly az Árukereső

Elsősorban a nagyobb vásárlóerő és az élesebb piaci verseny miatt jár előbbre a hazai online kereskedelem, mint a romániai vagy a bulgáriai.

A piaci átlag felett, 35-40 százalékkal nőtt az Árukereső portál árbevétele tavaly, az adózás előtti eredménye pedig hozzávetőleg a másfélszeresére emelkedett – mondta a Világgazdaságnak Rácz Csaba, az egy évvel korábban 2,75 milliárd forintos forgalmat és 523 milliós nyereséget elérő, 65 alkalmazottat foglalkoztató cég ügyvezető igazgatója. A 2004 óta működő ár-összehasonlító oldalon több mint 3300 webáruház 15 millió terméke közül lehet válogatni. Tavaly a napi látogatások átlaga már elérte az 500 ezret, a kiemelt időszakokban azonban – így például a Black Friday idején – az egymilliót is meghaladta. Az idén a cég bővíti a szolgáltatásait, új keresési funkciókat épít be, továbbá a tavalyihoz hasonló mértékben növekvő bevételt és profitot tervez.

A romániai és a bulgáriai piacon is jelen lévő Árukereső ügyvezetője úgy látja: a magyar e-kereskedelem jóval előbbre jár, mint a másik kettő, a fejlettsége pedig nagyrészt a vásárlóerővel függ össze. Míg Magyarországon a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát fedi le a web, addig a romániai és a bulgáriai csak a

3 százalékát. Kelet-Európában mindenütt árérzékeny a piac, de a két említett országban még inkább az olcsó termékeket keresik, mint Magyarországon. Rácz Csaba szerint a hazai piac azért is érettebb, mert kiegyensúlyozott a verseny. A tíz legnagyobb webshopra a teljes forgalomnak csak a 37 százaléka jut, míg Romániában és Bulgáriában tetemes az eMAG előnye.

A hagyományos bolti kereskedelemben erős szegmensek közül az elmúlt négy-öt évben a divatruházat erősített leginkább a virtuális térben, a következő két-három év viszont az élelmiszerről szólhat a weben – bocsátotta előre Rácz Csaba. Úgy látja, az online rendelések kosárértéke nemritkán három-ötszöröse a hagyományos bevásárlókocsikénak, még úgy is, hogy egyelőre nem is párizsit és friss zöldséget vesznek a neten, annál inkább ásványvizet, sört, mosószert és pelenkát. Ráadásul egyre jobb a szolgáltatás a nagy áruházláncok, a Tesco, a CBA, az Auchan és legutóbb a SPAR megjelenésével.

A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint a hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly 425 milliárd forint volt, 17 százalékkal több, mint 2017-ben. Az év elején 3,2 millió aktív online vásárló volt, ez egy év alatt 6,5 százalékos növekedés. Mivel az utóbbi mutató emelkedése évről évre lassul, a kutatás készítői szerint a szektor további magyarországi növekedése már elsősorban az átlagos kosárértékek méretétől és a rendelési gyakoriságtól függ. A hazai online vásárlók tavaly átlagosan tizenkétszer rendeltek, alkalmanként 11 ezer forintért.

Elkelt a Dressa

Az egyik legnagyobb, magyar tulajdonú, ruházati termékeket forgalmazó webáruház jött létre, miután a hdiShop tulajdonosa megvásárolta a Dressát. A fúzió után a Dressa márka alatt működő társaság forgalma néhány éven belül átlépheti az egymilliárd forintot, középtávú terveiben pedig szerepel a külföldi megjelenés is. A teljes hazai ruházati piac tavaly 660 milliárd forintos volt, ebből az online értékesítésre mintegy 33 milliárd jutott. A ruházati áruk az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az e-kereskedelemben. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.