Dopping a kkv-szektornak
A magyar vállalkozások 99 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozás kategóriájába esik, ennek a rétegnek a megerősítését célozza az a kkv-stratégia, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közösen készít.
A cégek problémáinak felmérésére öthetes országjáró fórumot szerveztek, nagyjából ezer vállalkozóval beszéltek a nehézségekről, és megoldási lehetőségeket is beépítenek a 2030-ig szóló stratégiába. Parragh László, az MKIK elnöke kiemelte, hogy a digitalizáció, az informatika fejlődése, a termelékenység növelése, az üzleti modellek átalakulása, a generációváltás, az integrálódás a globális értékláncokba, a beszállítói láncok megfelelő kihasználása és az exportpiacra való termelés mind nagy kihívás a kkv-k számára. Továbbá fel kell készülniük egy potenciális világgazdasági lassulásra – tette hozzá.

A vállalkozók szerint nagyok a rájuk nehezedő adó- és adminisztrációs terhek. György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára elmondta, már eddig is csökkentek a terhek, de látják, hogy a részcélok teljesülésére szigorú szabályokat alkot a kormány, ezért létrehoznak egy munkacsoportot a problémák kezelésére. Hozzátette: az idén egy átlagos magyar vállalkozás adóterhe már csupán 36 százalék, és ha a szociális hozzájárulási adó 11,5 százalékra csökken, néhány éven belül 30 százalék körül lehet.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja


