Akár kéthetes várakozási idővel is számolniuk kell azoknak a nagyvárosi autósoknak, akik gumiszervizre kértek időpontot, mivel a műhelyeket ebben az időszakban csúcsra járatják – erről is beszélt a Világgazdaságnak a Magyar Gumiabroncs Szövetség (MGSZ) elnöke. Hunyadi Szabolcs azt mondta, hogy becslésük szerint a teljes hazai gépkocsiállomány csaknem kétharmada érintett a szezonális gumiszervizben, és legalább 300 ezer autóra kerül új gumi a tavaszi szezonban. Az egyik legkelendőbb gumiabroncsméret a 205/55 R16-os, ennek minőségtől függően darabonként 10-21 ezer forint a fogyasztói ára.
A szakember négy értékesítési csatornát emelt ki: a gumiszervizeket, a gumiabroncs-webáruházakat, az autószalonokat és a hipermarketek autós osztályait. Az eladások túlnyomó többsége az első kettőhöz kapcsolódik. A legfrissebb tanulmányok szerint tíz fogyasztóból nyolc az interneten tájékozódik a vásárlás előtt. A gumiabroncs-kiszállítások évszak szerinti bontása megfelel a várakozásoknak. Az idei nyári gumieladások enyhe, 1 százalék fölötti bővülést mutatnak a tavalyi hasonló időszakhoz képest, viszont a téliekből jóval kevesebb fogyott: a 2018-as első negyedéves mennyiségnek a 63 százaléka. A négy évszakos gumik újra rekordot értek el, a szegmens csaknem 35 százalékkal bővült egy év leforgása alatt. „A személyjárművek esetében erre számítani lehetett, azonban a bázis még mindig alacsony, és összességében
5 százalék alatti a négy évszakos abroncsoknak a teljes piacból való részesedése” – magyarázta az MGSZ elnöke.
Az idei január–márciusi értékesítési adatok vegyesek a gyártóktól a kereskedőkhöz kiszállított mennyiség alapján, az év egészére pedig óvatos üzleti kilátásokat fogalmaztak meg a szektor kereskedelmi szereplői. Az első negyedév alapján a személygépkocsi-abroncsok forgalma enyhén, 1,2 százalékkal esett a 2018-as hasonló időszakéhoz képest, miközben a SUV kategória 7,2 százalékos pluszt hozott. A motorkerékpárok és a robogók abroncsainak eladása 11 százalék fölött nőtt, a kisteherautó-gumiké viszont ugyanilyen arányban esett. Felemás a nehézgépjármű-index is: a teherautó- és buszgumik kiszállítása 15 százalék körül bővült, a mezőgazdasági járműveké és a földmunkagépeké 10 és 50 százalékkal csökkent. Az előbbi osztály jó szereplése egyértelműen az előző év eleje óta az Európai Bizottság által bevezetett, kínai gumikra vonatkozó szankciókkal függ össze. Utóbbinál a beszerzés sajátosságai miatt korai még kongatni a vészharangot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.