Magyar gazdaság

Teljesen átalakítaná a hazai autópiacot egy magyar startup

A WOOWW Cars elnevezésű új magyar startup olyan rendszer dolgozott ki, melynek lényege, hogy kvázi befektetés nélkül bárki nyithat magának egy online autókereskedést. Steve Kollar alapító-tulajdonos osztotta meg gondolatait a közösségi autókereskedésről.

Megreformálná a magyar autókereskedelmet a WOOWW Cars nevű magyar startup, és a gyakorlatban nem is állnak már messze a célkitűzéstől.

Fél évvel ezelőtt az egyik partnerem megkért, hogy rakjam ki a tartós bérletben lévő autóját a Facebook-oldalamra. Nagyon rossz konstrukcióban lévő kocsiról volt szó, nagyon magas havi díjjal, mégis rengetegen jelentkeztek rá. Ekkor gondoltam arra, hogy ennél azért jobbakat is ki lehetne ajánlani, ezért felkerestem importtal és tartós bérlettel foglalkozó autókereskedőket

– emlékezett vissza a kezdetekre Steve Kollar, a cég alapítója.

A weboldalon keresztül ma már bárki kedvére válogathat a hatalmas választékból. Az autókat a vállalat hitelbírálat után megvásárolja a vevőknek, a járművet beszállítják az országba és egy több fázisos kontrollon is keresztül megy, így ellenőrzik az eladó által megadott paramétereket. Mindent automatizáltak, tehát ha valaki kiválaszt egy autót, 15 percen belül megtudja, hogy a járulékos költségekkel összesen mennyibe kerül majd az.

„Anno nem gondoltam volna, hogy autókereskedelmet lehet online nyitni, de mára ez a legkönnyebb mindenki számára.

A vevők fotókat és minden más fontos információt látnak az autókról, bizalommal fordulnak hozzánk, ennek is köszönhető, hogy az ügyfeleink 98 százaléka csak akkor látja a vásárolt kocsit, amikor már beérkezett hazánkba” – magyarázta Steve Kollar.

Képünk illusztráció
Fotó: VG/Kallus György

Szerinte a hagyományos autókereskedelem megmarad, de az embereknek arra van igényük, hogy minél szélesebb adatbázisból tudjanak választani.

Ezzel időt is tudnak spórolni, ami fontos, mert senki nem akár már egy napig menni egy autó után.

Az úgynevezett vevőszippantó oldalba belekerültek az autóélmény szolgáltatások is, így például a Tesla tesztvezetés vagy a régi autók bérbeadása is.

A kereskedés attól közösségi, mert a felhasználók akár úgy is kereshetnek pénz, ha a Facebook-oldalukon megosztanak egy autós tesztvideót, egy blogot, vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést.

Ha az ezekből a bejegyzésekből generálódott ügyfelek csak két év múlva vásárolnak a startupon keresztül, akkor is jár a jutalék nekik. Ezeket a folyamatokat pedig pontosan nyomon tudják követni a saját webirodájukban.

közösségi autókereskedés Facebook
Kapcsolódó cikkek