Magyar gazdaság

Az Amazon megelőzte az Apple-t és a Google-t is

A tavalyi harmadik helyről az élre ugrott az Amazon a világ legértékesebb márkáinak a listáján.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról 315,5 milliárd dollárra nőtt.

A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral.

Fotó: AFP/Peter Endig/dpa

A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

A lista további hét helyezettje

  • a Microsoft (251,24 milliárd dollár),
  • a Visa (177,91 milliárd dollár),
  • a Facebook (158,96 milliárd dollár),
  • az Alibaba (131,2 milliárd dollár),
  • a Tencent (130,86 milliárd dollár),
  • a McDonald's (130,36 milliárd dollár)
  • és az AT&T (108,37 milliárd dollár).
  • A százas listán 15 kínai cég szerepel.

    A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal 4700 milliárd dollárra nőtt.

    Fotó: AFP

    A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta. Azóta a 100 vezető márka értéke 226 százalékkal nőtt, 2006-ban 1400 milliárd dollár volt.

    Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja – a pénzügyi adatok mellett – a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeznek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.

    Kantar Millward Brown legértékesebb vállalat Apple ranglista Google márka Amazon
    Kapcsolódó cikkek