BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Régiós szinten is nagyon erős Budapest a spontán szórakoztatásban

Régóta próbálják megfejteni tudósok és turisták a budapesti életérzés titkát. Ugyanis más dolog párizsi lakosnak, londoninak, berlininek vagy rómainak lenni, és teljesen más dolog Budapesten élni. Az életérzés egyik hajtómotorja a város spontaneitása, az időlegesen megnyíló, majd eltűnő helyek mennyisége, a váratlanul megjelenő üzletek, bulik, szalonok lakásvásárok.

A hogyan a kiskereskedelemben, úgy a kultúrában és a vendéglátásban is hódít Budapesten a pop up, amely szorosan kapcsolódik a közösségi médiához, ahol célzottan és koncentráltan lehet információt eljuttatni a kibocsátótól a felhasználóig. Ennek hatását egyre több ideiglenesen felbukkanó kereskedő használja ki jól. A lakásvásárok (például a tavaszi időszakban a növények, a nyári időszakban a dizájner ruházat, ősszel a kézműves élelmiszerek és befőttek, télen a karácsonyi díszek árusítása) egyik nagy előnye, hogy ugyanazon a helyen más-más terméket lehet értékesíteni, a marketinget pedig a közösségi média adja. Ez egyfajta piacként is működik, a termelő vagy a kereskedő azt értékesíti, amit beszerzett vagy termelt. Nincs raktárkészlet, nem kell bíbelődni a készleten tartással. Budapest tömve van kis lakásboltokkal, ám a pop up jellemző a kultúrára is. Budapesten ma már nemcsak színházban lehet jó darabokat nézni, hanem lakásokban, egykori üzlethelyiségekben is. Kép- és fotótárlatok is nyílnak pop up jelleggel, vagyis minden, ami közérdeklődésre tart számot. Ez természetesen nem Budapest-specifikus, sőt nem is innen indult, ugyanakkor tény, hogy a budapesti showbiznisz és a vendéglátóipar mindezt tökélyre fejlesztette.

A valódi budapesti életérzés, hogy a város bármelyik pontján, a hét bármely napján kialakulhat spontán buli, amihez nagyban hozzájárulnak a pop up gasztro- és fröccsözőhelyek. A két ikonikus hely a Pontoon és a Fellini. Az előbbi a belváros kellős közepén szolgáltat esténként minifesztivált, programokkal és persze fröccsel. A kilátás, a miliő és a Duna-part igazi hipszter hellyé teszi. Nemcsak arról van szó, hogy kellemes szórakozást kínál, hanem tömegeket visz közelebb a Dunához és ezen keresztül Budapesthez. Nagyjából hasonló a helyzet a Fellinivel is, amely a Római-parton található. Ez külvárosias, inkább plázsszerű hely, napozóágyakkal, láblógatókkal és remek falatozóval, leginkább sörözgetőkkel, de a kulturális program itt is megtalálható. A város számos pontján vannak hasonló pop up helyek, nem csak a Duna mellett.

Ebből az életérzésből Újbuda sem marad ki, ugyancsak ikonikus a Budai Parkszínpad. Meglepő módon ez inkább limonádézós hely, de természetesen alkalmas sörözésre és fröccsözésre is, a harapnivalót pedig a Montenegro Gurman szolgáltatja, emiatt top 10-es gasztrolétesítménynek számít.

A pop up helyszínek jelentős része a belföldi közönségnek szól, ám egyre többször látni a külvárosi területeken is turistákat, akik nemcsak meglátogatni szeretnék Budapestet, hanem megélni is. Évente több mint 4 millió turistáról lehet szó, akik jelentős része tavasz és ősz között érkezik a városba, főleg a fesztiválok miatt.

Míg Európa nagyvárosaiban hétköznap keresgélni kell a szórakozásra és kikapcsolódásra alkalmas helyeket, addig Budapesten – főleg a belvárosban sétálva – bármikor találni érdekességet. Ennek két igazán fontos oka van. Az egyik, hogy Budapest tágabb belvárosa elég nagy felületen helyezkedik el, hogy a szezonban idelátogató turistákat elvezesse, így nem koncentrálódik a tömeg a szűk belvárosra, ahogyan például Prágában – akinek nincs helyismerete, nagyon nehezen tudja megélni a prágai érzést.

Budapest másik vonzerejét az alacsony árak adják. A magyar pénztárcához mérten ugyan nem olcsó, de a hasonlóan nagy turistaforgalmat lebonyolító európai városokhoz képest nagyon is megfizethető. Sok olyan helyet találni, amely vonzó árszinttel és jó szórakozási lehetőséggel kecsegtet. Hasonlók még Berlin keleti felében vannak, de ezekben is éppen kétszer annyiba kerül a sör vagy bármely más ital, mint itthon. Ennek persze az a hátulütője, hogy a Budapestre látogató turisták életkora meglehetősen alacsony, ezért gyakran elég hangosak. Ám az biztos, hogy az itteni pop up helyek segítenek abban, hogy az idelátogatók egy kicsit valóban budapestiek legyenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.