Jövőre készülhet el a 3-as metró klímával szerelt prototípusa – erről a fővárosi tömegközlekedés működésére rálátó források beszéltek a Világgazdaságnak. Szerintük az előkészítési folyamatok előrehaladott állapotban vannak, a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) több céggel is egyeztet a kivitelezésről, köztük a vonalon közlekedő szerelvényeket szállító Metrovagonmas vállalattal is. Azt nehéz megbecsülni, hogy az első hűtött kocsik mikor szállíthatják Budapesten az utasokat, ugyanis a megvalósítás szigorú tesztelési és ellenőrzési protokollhoz kötött. A tárgyalás az orosz féllel már csak azért is megkerülhetetlen, mert úgy kell elvégezni a klímaberendezés felszerelését, hogy az ne vonja maga után a metrókocsikra vonatkozó garanciavállalás felmondását. Úgy tudjuk, a klímatelepítés így is megoldható, mert a szükséges eszközök elhelyezéséhez nem kell hozzányúlni a vázhoz. Elegendő csupán a mennyezeti elemeket megbontani, a hűtőszerkezet pedig a metrók „hasa” alá kerülne.
A kék metró klimatizálásáról Tarlós István főpolgármester több nyilatkozatot is tett az elmúlt napokban. Először az InfoRádióban közölte, hogy ennek kapcsán előrehaladott tárgyalások folynak, a fejlesztésre a forrás is rendelkezésre áll. Később az ATV-ben mindezt azzal egészítette ki, hogy megtalálták a megfelelő műszaki megoldást az utólagos beszereléshez, amelynek az árát elsősorban a francia hátterű közlekedésieszköz-gyártó Alstomtól (a cég a 4-es metróvonalra is szállított metrókocsikat) peres úton frissen visszaszerzett, mintegy hatmilliárd forintból fedeznék. Lapunkhoz olyan információ is eljutott, hogy a 3-as metró szerelvényeinek meghibásodása miatt követelt kötbér egy részét is erre fordíthatják. Az ügyben küldött megkeresésre a BKV lapzártánkig nem reagált.
A 3-as vonalon tapasztalható magasabb hőmérséklet kezelésében a pálya és az alagút jelenleg is zajló modernizálása is jelentős előrelépést hozhat. Az északi szakaszon befejeződött modernizációnak köszönhetően a szerelvények ott már képesek rekuperálásra, a fékezéskor keletkezett energia árammá alakítására. Erre a déli és a középső szakaszon az elavult biztosítékberendezések miatt még nincs lehetőség. Így a vonatok által termelt energia egészéből hő lesz, ami miatt akár tíz fokkal is melegebb lehet itt a levegő, mint az Újpest-központ és a Dózsa György úti megálló között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.