Magyar gazdaság

A dinnyések is tiltakoznak a Lidl akciója ellen

Egyelőre egyeztetnének a dinnyetermelők a Lidl Magyarországgal annak legújabb akciójáról. A leértékelés ugyanis ellehetetlenítheti a hazai gazdákat.

Nem indokolja a dinnyepiaci helyzet a felelőtlen áruházi akciókat – közölte a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete, amely szerint a Lidl Magyarország e heti árletörő akciója kapcsán határozottan cáfolja, hogy a termelők érdeke lenne az akciózás.

A nagy dinnyetermő körzetek közül jelenleg a Békési térségben a vége felé tart a dinnye betakarítása. Baranyában, a Tolna-Fejér térségi és a Heves-Jászsági körzetekben folyamatos az ellátás. A legnagyobb termőterülettel rendelkező Szabolcsi körzetben pedig a friss, minőségi dinnye a napokban indult el nagyobb mennyiségben, mely készletekkel a tervek szerint egészen szeptember közepéig biztosítani tudja a magyar dinnye a belföldi és piaci igényeket.

Fotó: MTI/Komka Péter

Az egyesület határozott álláspontja ezért, hogy jelen akciózáshoz csupán felvásárlói érdekek fűződnek, amely nem fedi le sem a termelői véleményeket, sem az ágazat pillanatnyi helyzetét.

Nem tisztességes egyes felvásárlói érdekek mellett olyan piaci döntést – árletörő akciózást – választani, amivel elindítunk egy lavinát, ez által nehéz anyagi helyzetbe hozva a termelőket! Mindezzel ugyanis az egész ország dinnyepiacát és a jövőbeni termelést veszélyezteti, mellyel a termelőket és a

fogyasztókat is megkárosítja.

- írja közleményében a szakmai szervezet.

Hozzáteszik, a termelők és a szakmai szervezetek évek óta tiltakoznak az efféle felelőtlen „multi” magatartás ellen. Hangsúlyozzák azt is, az egyesület véleménye megegyezik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményében kiadottal, miszerint az áruházlánc gyakorlatilag marketingeszköznek használja ezt a minőséginek hirdetett dinnyét, hogy becsalogassa a vásárlókat. A magyar dinnye az utóbbi években az ilyen és ehhez hasonló hazai kereskedelmi gyakorlatnak köszönhetően rengeteget veszített a pozitív megítéléséből.

Felvásárlók telepedtek meg a nagyobb termőkörzetekben, akik nagy haszon reményében alacsony árakkal stresszelik a termelőket.

A termelők – csökkentve a veszteségüket, adósságaikat – kényszerből belemennek a „szabadpiaci kereskedelmi játékokba”, a felvásárlók pedig a hatalmas árrésből felépített infrastruktúrájuk segítségével beékelődtek a hazai áruházak és a termelők közé. A felvásárlói beszállítás eredménye a ma a pultokon található dinnye, amit Lidl szlogenje alapján „minden jó”-nak nevezünk. Fontosnak tartjuk a szakmai együttműködést, ezért a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ezúton felajánlja a Lidl Magyaroszágnak, hogy ha valóban a magyar dinnyetermelők partnere kíván lenni, a közreműködésünkkel egyeztessen a termelőkkel.

akvóció dinnye Lidl
Kapcsolódó cikkek