Kitehetik a megtelt táblát az autógyártók
A magyarországi autóipar mostanra elszívta a piacról a munkavállalók jelentős részét. Versenyképes béreket ígérnek, és igyekeznek kiegyenlíteni a munkavállalók közötti különbségeket is, legalábbis ez tűnik ki a Világgazdaság körképéből.
Az Audi Hungariánál több mint 13 ezer ember dolgozik, közülük néhány száz kölcsönzött – közölték lapunkkal. A kölcsönzöttek foglalkoztatása a piaci igényektől és az azokhoz igazított termelési programtól függ. Ezekkel a dolgozókkal az Audi partnercégei kötnek munkaszerződést, de a képzésükről az Audi gondoskodik.
Nálunk nem fordulhat elő, hogy a férfiak és a nők bére eltér egymástól. A társaság azonos munkáért azonos összeget fizet a közvetítőcégeknek
– szögezte le az Audi. A bérezést a társaság versenyképesnek és a magyarországi átlagnál jóval magasabbnak nevezte, de konkrét összeget nem közölt.

A bérek nagysága kapcsán a 4,7 ezer dolgozót foglalkoztató kecskeméti Mercedes-Benz sem volt beszédes, amit a szerteágazó foglalkoztatási területekkel, a különböző szakmákkal és pozíciókkal indokolt. Az általa kínált fizetést azonban a régióhoz képest versenyképesnek, a béren kívüli juttatásokat pedig vonzónak értékelte, amihez szerinte elsősorban a szakszervezetekkel folytatott 2018-as bértárgyalások járultak hozzá.
A cégnél két év alatt, 2018-ban és 2019-ben, 35 százalékkal emelkedik az alapbér a leggyakoribb munkavállalói kategóriákban
– közölték lapunkkal. A munkavállalók a bérkategóriák szerinti besorolás alapján kapják a fizetésüket.
A Mercedes-Benz sem a nemek, sem pedig a kölcsönzött és a saját munkavállalói között nem tesz különbséget. Létszámát stabilnak, saját gárdája nagyságát lényegében változatlannak nevezte, hozzátéve, hogy rugalmasan él a munkaerő-kölcsönzés lehetőségével.
A teljes cikk a Világgazdasság hétfői számában olvasható


