Az idei eredetileg erős évnek ígérkezett a Hungexpo Zrt.-nél, és 6,5 milliárd forintos árbevételt terveztek (ami a tavalyi 8,5 milliárdnál szerényebb, de kétévente több nagy kiállítás menetrendszerűen hiányzik a bevételekből), ám a járványhelyzet miatt a cég forgalma a reméltnek alig több, mint a fele, nagyjából 3-4 milliárd forint lehet – erről a társaság vezérigazgatója beszélt a Világgazdaságnak. Ganczer Gábor arra is rámutatott, hogy ezzel egyidejűleg
több milliárd forint bevételtől esnek el a kiállításiparban érdekelt egyéb szolgáltatók is, a standépítőktől, az audiovizuális cégeken és a hoszteszügynökségeken át a vendéglátósokig.
A Hungexpónál nemzetközi példák alapján elkezdődött egy poszt-Covid kiállítási kézikönyv összeállítása is. Ami biztos, hogy a fokozott higiéniai előírásokon túl sok más is változik, a digitális tartalmak és a látványelemek például nagyobb szerepet kapnak a jövő kiállításiparában.
A február végi Utazás kiállítást még megtartották ugyan, de a sikeres szakmai napok ellenére a végső látogatószám majdnem 20 százalékkal kisebb volt a vártnál. Ezzel párhuzamosan változatlan intenzitással folyt a nagy sikerűnek ígérkező Construma és Otthon Design szervezése – idézte fel a járványkrízis berobbanása előtti napokat Ganczer Gábor. A vásárváros március 13-án bezárt kapui mögött azonban nem állt meg az élet, sőt, a nettó 55 milliárd forintos beruházásból épülő fogadóközpont, a két új csarnok és a kongresszusi központ építése zavartalanul folytatódhatott. Olyannyira, hogy vannak ütemek, amelyek a tervezettnél előrébb tartanak.
Korábbi átadás nem valószínű, de a kiállítási kényszerszünet egyetlen pozitív mellékhatása, hogy a vártnál is jobban halad a beruházás
– mondta a vezérigazgató.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható