BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Kínai árut vár a CELIZ konzorcium

Várhatóan 2021 végére készül el a záhonyi térség vasútlogisztikai fejlesztését, egyben a keletről várt szállítmányok becsalogatását célzó koncepció.

A MÁV-REC Kft. által irányított és a Záhony-Port Zrt.-vel alkotott Záhony Logisztikai és Ipari Konzorcium (CELIZ) a keletről érkező vasúti áruforgalom növekedését célzó koncepciót dolgoz ki. Ennek érdekében feltérképezi a kelet-magyarországi régióban az ipari parkok kapacitását és az újak létesítésének lehetőségét olyan kínai termelő- vagy logisztikai vállalatok számára, amelyek majd vasúti szállítást vesznek igénybe – áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben, amely emlékeztet: a kormány tavaly bízta meg a CELIZ-t a bonyolult előkészítési feladatokkal.

A CELIZ és a kínai hátterű CECZ Kft. együtt méri fel a Kínából az EU-ba irányuló áru mennyiségét, valamint a várható növekedést, és ennek alapján kidolgozza a záhonyi térség vasútlogisztikai fejlesztésének koncepcióját. A CECZ a kínai kormány megbízásából dolgozik, a feladat egyben presztízskérdés is számára: kínai beruházásban a záhonyi lesz az első európai, országos szintű, tengerentúli kereskedelmi és logisztikai típusú gazdasági és kereskedelmi együttműködési övezet.

Fotó: Kallus György / VG

A fejlesztés során a konzorciumnak egy olyan központot is meg kell terveznie, amely a vasúti-közúti átrakás, a vámszabad területek, a raktárak biztosítása mellett figyelembe veszi, hogy ugyanezen az útvonalon Oroszországból is érkezik áru. A konzorcium a külföldi vállalatoknak adminisztratív támogatást is kínál majd.

A projekt a jövő év végére készül el, így a leendő stratégiai partnerek még formálhatják a koncepciót. Az a cél, hogy Záhonyban mihamarabb elkezdődhessenek a szükséges beruházások, amelyek eredményeként ez a vasúti folyosó is bekapcsolódhat a kelet–nyugati árufuvarozás végkeringésébe.

Nem marad el a shanghaji vásár

Az idei már a harmadik alkalom, hogy Sanghajban megrendezik az élelmiszerrel, autókkal, IT-vel, egészségügyi iparágakkal és kereskedelmi szolgáltatásokkal foglalkozó kínai nemzetközi kereskedelmi vásárt, amely a járvány ellenére sem marad el. Az eseményen öt nap alatt a 360 ezer négyzetméternyi területen körülbelül 400 ezer látogató vesz részt, köztük európai befektetési lehetőségeket kereső kínai cégek is. E cégeket a magyar konzorcium külön standon tájékoztatja a CELIZ programban való részvétel feltételeiről.

 

Kapcsolódó cikkek