Magyar gazdaság

Már hárommillió kerékpárt gyártottak Tószegen

A magyarországi gyárban a termékek 98,5 százaléka elektromos kerékpár.

Elkészült a hárommilliomodik kerékpár az Accell Hunland tószegi gyárában, amelyben ma már a termékek 98,5 százaléka elektromos kerékpár. Az Accell csoport 2009-ben döntött úgy, hogy a magyarországi üzemében elindítja az elektromos kerékpárok gyártását, mivel egyre nagyobb igényt tapasztaltak a termékek iránt az európai piacokon.

Magyarországon tavaly körülbelül 3500 elektromos kerékpárt adtak el, és több mint 350 ezer elektromos kerékpár készült, ez nagyban köszönhető az Accell Hunlandnak, amely 270 ezer elektromos rásegítésű kerékpárt gyártott

– mondta Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az Accell Hunland Kft. sajtótájékoztatóján. Hozzátette, nemrég az aktív Magyarországért kormánybiztosság elindított egy programot, hogy a lakosság kerékpározza be a hazai nemzeti parkokat, ehhez közbeszerzést is indítottak, amelyen az Accell Hunland nyert, és a tószegi gyárban készült 210 elektromos kerékpár segítségével lehet majd a nemzeti parki kerékpározást megvalósítani. A kormánybiztos szerint Európában egy kerékpáros forradalom zajlik, ezt jól mutatja, hogy hét évvel ezelőtt Németországban hétezer elektromos kerékpárt adtak el, tavaly viszont már 1,2 milliót. Sok új célcsoportot lehet elérni az elektromos kerékpárokkal, akiket a klasszikus kerékpárokkal nem lehet életkoruk, egészségügyi állapotuk miatt. Hozzátette,

más nyugat-európai országokhoz hasonlóan meghirdették az egy kerékpár vásárlási programot, egymilliárd forintot biztosítottak uniós forrásból erre a célra, már a pályázati kiírás is megjelent, pedál szenzoros kerékpár vásárlása esetén 90 ezer forint támogatás érhető el, nyomaték szenzoros kerékpár esetében pedig 150 ezer forint.

A kormánybiztos elmondta, a héten tárgyaltak a Pénzügyminisztériummal, hogy a céges kerékpár flották megvásárlása is megfelelő adószabályokkal ösztönözhető legyen.

Illusztráció
Fotó: Daniel Reinhardt / dpa/AFP

A kerékpározás népszerűségét jól mutatja, hogy

az Accell tavaly egymillió biciklit adott el világszerte, ennek 46 százaléka elektromos volt,

és a Hunland az egyik legnagyobb gyártója ezeknek a cégcsoporton belül – mondta Jeroen J. Both, az Accell Group ellátási lánc vezetője. A csoport jelenleg piacvezető e-biciklik terén, és a piac évről évre növekszik – tette hozzá.

A cégcsoport 2001-ben döntött úgy, hogy zöldmezős beruházással gyárat épít Tószegen. A gyártás 3 ezer négyzetméteren indult, közép- és felsőkategóriás normál kerékpárok készültek az üzemben, és az alkatrész-gyártástól a festésig mindent Tószegen készítettek. Ma már 27 ezer négyzetméteren folyik a gyártás, és tíz éve az elektromos kerékpárok teszik ki a döntő többséget.

A létszámot is folyamatosan bővítették, az alkatrészgyártás, az előszerelés, a végszerelés és a festés területén is jelentősen növekedett a dolgozók száma, ahogy a gyártás irányításában is

– mondta Vass Attila, az Accell Hunland Kft. ügyvezető igazgatója. Az elmúlt két évben több mint egymillió eurós beruházást valósítottak meg a munkakörülmények javítása érdekében, és sok energiát fordítanak a továbbképzésre is. A cég magyarországi vezetője elmondta, csupán 2 százalékos a fluktuáció a tószegi gyárban, és a betegség miatti hiányzások is alig haladják meg a 3 százalékot tavaly. Összesen 450 saját alkalmazottal dolgoznak, de vannak olyan időszakok, amikor 6-700 fő dolgozik a gyárban. A cég tavaly 100 milliárdos árbevételt értek el, így bekerült a száz legnagyobb magyar vállalat közé.

Révész Máriusz e-kerékpár kerékpár Accell Hunland Kft.
Kapcsolódó cikkek