Januárhoz képest 1,2 százalékkal, az előző év azonos időszakához képest viszont 14,5 százalékkal nőtt februárban az álláskeresők száma. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) nyilvántartása szerint februárban 302,2 ezren kerestek állást, 38,2 ezerrel többen, mint egy éve, de jóval kevesebben, mint tavaly júniusban, amikor 376,3 ezren szerepeltek a statisztikában. Az új belépők száma az előző év azonos időszakához képest 29 százalékkal csökkent az év második hónapjában. A válság csúcsán, tavaly júniusban még 2,3 ezer, idén februárban már csak 585 munkavállaló csoportos létszámleépítését jelentették be a munkáltatók.
Februárban 75 ezer álláslehetőség alkotta a kínálatot, de 53,9 ezer betöltetlen maradt, miközben 45,9 ezer álláskereső kérte a nyilvántartásba vételét, 8,5 százalékuk első alkalommal. A regisztrálók 7,5 százaléka volt pályakezdő. A legtöbb pályakezdő álláskereső fiatalt Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében tartották nyilván, de Hajdú-Bihar, Baranya és Jász-Nagykun-Szolnok megyében is jelentős volt a számuk.
A gazdaságilag aktív népességhez viszonyítva februárban 6,5 százalék, a munkavállalási korú népességhez mérten pedig 4,6 százalék volt az álláskeresők aránya. A legalacsonyabb rátát Győr-Moson-Sopron megyében mérték. A nyilvántartásban szereplők 28,5 százaléka, 86,2 ezer ember már több mint egy éve keresett munkát, a tartósan állástalanok száma 26,6 százalékkal nőtt egy év alatt. Az álláskeresők több mint negyede 55 év feletti, feleennyien vannak a 25 év alattiak, akiknek csaknem a harmadát az iskolai végzettséggel és OKJ-s képzettséggel sem rendelkezők alkotják. A szakképzetlenek aránya Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves megyében volt a legmagasabb az NFSZ adatai szerint.
Az új álláskeresők nagy része a jogi, számviteli, valamint a szálláshely-szolgáltatási szektorból érkezett, de jelentős a ruházati termékek gyártását végző vállalkozásokból az álláskeresési piacra lépők száma is. A munkanélküliségi ráta a legutóbbi negyedévben, 2020. október–december között 4,2 százalékos volt, az előző év azonos időszakához képest 0,9 százalékponttal magasabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.