Idén 143 ezer autó készül majd az esztergomi gyárban a tervek szerint.
VG
2021.06.22, 11:34
Megosztom a cikket
A Magyar Suzuki tavaly 112 475 autót gyártott és 111 047-et értékesített 5 kontinens 123 országába, az Esztergomban gyártott modellek közel 87 százalékát, 96 441 autót exportált a vállalat, és a legyártott autók 65 százaléka hibrid hajtású volt – mondta Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója a vállalat évértékelő sajtótájékoztatóján.
Magyarországon az összes forgalomba helyezett autó 11,55 százaléka Suzuki volt, ezzel a márka ötödik éve uralta a hazai újautó eladásokat. A tervek szerint idén 143 ezer autó készül majd az esztergomi gyárban.
A vállalat a hajómotor üzletágban erősítette pozícióját, 644 hajómotort regisztráltak Magyarországon, és 1893 hajómotort exportált a vállalat, 2005 óta összesen 6647 hajómotort értékesített a magyar és a külföldi piacokon. A motorkerékpár üzletág teljesítményéről a vállalat operatív igazgatója elmondta, hogy Magyarországon tavaly 479 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, és Európában hatodik éve volt tavaly a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor a Suzuki csoporton belül (2005 óta 34346 motorkerékpárt értékesített a magyar és a külpiacokon.
A Magyar Suzuki nettó árbevétele tavaly 1656,7 millió euró volt, ennek közel 86 százaléka, 1413,9 millió euró exportértékesítésből származott, 242,8 millió euró pedig belföldi értékesítésből.
Fotó: Magyar Suzuki Zrt.
A pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központ árbevétele 195,79 millió euró volt 2020-ban. A cég adózás előtti eredménye 20,3 millió euró volt (20 százaléka a tervezettnek), a mérlegfőösszeg 941,4 millió euró, a saját tőke értéke 737,35 millió euró volt. A vállalat tavaly sem fizetett osztalékot. Összesen 538 milliárd forintot (1,9 milliárd eurót) fordított a vállalat magyarországi beruházásaira 1991 és 2020 között, csak tavaly 38,1 millió eurót – ezt főként hibrid modellek gyártásához kötőtő beruházásokra fordította.
A járvány miatt 2020. március 23 és április 28 között állt a termelés, a kétműszakos gyártás csak július 13-án indult újra.
Tavaly átlagosan 12 százalékos béremelést hajtott végre a cég, és két havi bérnek megfelelő év végi bónuszt fizetett a dolgozóinak. A járvány elleni védekezés 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak.
Idén eddig a csiphiány nem korlátozta az vállalat termelését, de előfordult olyan, hogy egy napon múlt, hogy beérkezik az alkatrész és tudnak gyártani, vagy sem – mondta Krisztián Róbert. A vállalat tevékenységét tehát nagyban befolyásolja a globális csiphiány, reményeik szerint nem kell majd leállnia a gyártásnak, de nem kizárt, hogy lesz termeléskiesés. Az operatív igazgató elmondása szerint még nem látják a csiphiány végét, az év elején még úgy gondolták, hogy a második negyedévben javul majd a helyzet, ehelyett romlott, és nem valószínű, hogy megoldódik a harmadik negyedévben. Hozzátette, tavaly szeptember óta stabil a kereslet, és idén legalább 20 százalékkal szeretnék felülmúlni a gyár tavalyi eredményeit.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.