Az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese Facebook-bejegyzésében érdekességként jegyezte meg, hogy az utasok kétharmada a déli partra, nagyjából harmaduk északra tart utazásaik alkalmával, a magyar tengerhez vonatozók száma pedig több mint ötödével múlja felül a tavalyi adatot és megegyezik a 2019-es forgalommal.

Fotó: Kiss Dániel / MTI

Napjaink környezetkímélő közlekedése elképzelhetetlen korszerű vasút nélkül: a dél-balatoni vasútvonal teljes felújítása után idén nyárra északon is elkészült az első szakasz villamosítása Balatonfüredig. A vasúttársaság már 3️ emeletes motorvonatot közlekedtet a Balatonra, ezen felül bővítette IC-járatai számát és kerékpáros szolgáltatásait is.

Schanda Tamás szerint fontos célkitűzés, hogy a Balaton teljesen körbejárható legyen tájba illeszkedő, környezetkímélő vasúttal, emiatt a térség közlekedésének fejlesztésére összesen 300 milliárd forintot fordít a kormányzat.