Augusztusban 9644 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ezzel a második leggyengébb hónapot zárta a piac. Csak a januári forgalom volt ennél alacsonyabb 8868 járművel, a többi hat hónapban mindig meghaladta a 10 ezret a forgalomba helyezett autók száma. 2020 augusztusához viszonyítva 11,7 százalékkal, 2019 azonos hónapjával összevetve pedig 38,3 százalék volt a lemaradás.

Az első nyolc hónapban összesen 85 ezer új személyautót regisztráltak, 8,1 százalékkal többet, mind 2020 azonos időszakában, ugyanakkor 19,4 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben.

A márkák közötti megoszlást tekintve nem hozott sok meglepetést az augusztus: továbbra is a Suzuki vezeti a mezőnyt, a vizsgált hónapban 1297 autót helyezett forgalomba, ezzel a piac 13,45 százalékát szerezte meg. A második helyen a Toyota végzett 1017 autóval és 10,55 százalékos részesedéssel. Harmadik hónapja a Kia áll a dobogó harmadik fokán, augusztusban 762 új személyautót adott a magyar utakra, és 7,9 százalék volt a részesedése. Az elmúlt két hónapban a hetedik, valamint a hatodik helyre csúszott a Ford, amely korábban általában a top háromban végzett, augusztusban viszont sikerült a negyedik helyet megszereznie annak ellenére, hogy csak 60 autóval helyezett többet forgalomba, mint júliusban, amikor a hatodik helyen állt.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Az első nyolc hónapot tekintve viszont még tartja a dobogós, harmadik helyezését a Ford, 6984 új személyautóval. A második ebben az összevetésben is a Toyota 8443 autóval, és az első helyen ezen a listán is a Suzuki áll 12518 személygépjárművel. 

Idén több mint 19 ezer B-SUV-t helyeztek forgalomba, a szegmens piaci részesedése 22,57 százalék, amely jelentős emelkedés 2020 első nyolc hónapjához viszonyítva, akkor nem egészen 13 ezres darabszámmal 16,46 százalékos részesedéssel. A második legnépszerűbb, a C-Alsó-közép kategóriában minimális, 345 autó volt a visszaesés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A harmadik helyen a C-SUV áll, amely 2020 első nyolc hónapjához képest közel 4 százalékkal növelte a piaci részesedését. A legnagyobb visszaesést a kisautók szenvedték el: míg tavaly 12,7 százalékot tudhatott magáénak a kategória, idén már csak 9,39 százalékot.

A kisautók népszerűsége a következő időszakban tovább csökken majd ágazati szakemberek szerint, mivel minden új személyautónak szigorú – főleg környezetvédelmi – előírásoknak kell megfelelnie, és az ehhez szükséges technológiát így mérettől függetlenül be kell építeni minden járművekbe.

Ennek következtében elveszíti a kisautó azt az előnyét, hogy olcsóbb a nagyobbaknál. Részben ennek tudható be az is, hogy az SUV-k egyre népszerűbbek.