A bankszektor nevében kérte ki Csányi Péter, a Magyar Bankszövetség digitalizációs munkacsoportjának elnöke azt a tévhitet, hogy ne lennének képesek az innovációra

A VG, a K&H és a Mastercard üzleti fórumán a szakember kiemelte, a koronavírus megjelenésekor egyértelmű igény érkezett a bankszektor felé, hogy csökkentsék a fiókok terheltségét, a személyes találkozások számát.

Ezt a szektor már 2019-ben is tervezte, azaz egy megkezdett utat kellett folytatni, többek között az e-ügyintézés bővítését, a készpénzállomány csökkentését, a reagálási sebesség növelését tűzte ki célul.

Fotó: Kallus György / VG

A teljes banki működést kell érintenie a digitalizációnak, nem csupán a fiókok ügyfélkiszolgálását

– szögezte le Csányi Péter, aki kiemelte, a hitelmoratóriumhoz kötődő bejelentések 80 százalékát már digitálisan nyújtották be az ügyfelek, amit jelentős eredménynek tart.

A Magyar Nemzeti Bank az idén először elvárta a bankoktól, hogy digitalizációs stratégiát fogalmazzanak meg, és Csányi Péter szerint az MNB átfogó ajánlása egyedülálló a jegybanki körben.

A szakember egy felmérést elemezve arról beszélt, hogy Magyarország általános digitális fejlettségi szintje a 24. az Európai Unióban, a legnagyobb elmaradás a digitális technológiák integrálásában jelentkezik, több mint 50 százalékkal maradunk le az éllovas Dániától.