A felmérések alapján tízből három vállalkozás látja helyesen Magyarországon a digitális kihívásokat és ad azokra megfelelő válaszokat, miközben a kétharmada hiszi jónak a teljesítményét – derült ki Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetőjének előadásában a VG K&H és a Mastercard közreműködésével szervezett, „Innováció a pénzügyi szektorban” című üzleti fórumán. 

Magyarország momentán a felzárkózó innovációs országok közé tartozik Európában, a nyugati államok jelentősen megelőznek minket. Sok szektorban a ma sikeres termékek és szolgáltatások miatt nem változtatnak, ám Németh Balázs úgy véli, aki ebben a pillanatban nem innovál, az egy 2-3 év múlva esedékes helyzetre nem reagál, és így nagyon nehéz szituációba kerülhet. A vállalkozások csupán 40 százaléka vezetett be vagy tervez bevezetni új terméket vagy szolgáltatást, különösen a mezőgazdaság van lemaradva az innovációs hajlandóságban.

Fotó: Kallus György / VG

A szakember jó hírnek tartja, hogy azok a vállalatok, amelyek komolyan foglalkoznak az innovációval Magyarországon, remekül teszik, átlagosan az árbevételük 20 százalékát adják az új termékek és szolgáltatások, ami azt mutatja, hogy aki innovál, sikeresebb tud lenni.

Németh Balázs kiemelte, a felmérés alapján a digitális transzformáció kapcsán négyből három cég úgy reagált, neki ma nem jelent ez feladatot, az innováló vállalatoknak pedig csupán a 18-20 százaléka állította, hogy támogatást kapott a fejlesztéseihez.

Fontos statisztikai mutató továbbá, hogy a munkavállalók 50 százaléka használ IT-eszközöket, ám az elmúlt két évben csupán minden hetedik kapott képzést, azaz a vállalati szektor minimális erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a legmagasabb színvonalon tudják kezelni az eszközeiket.