BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növeltük sörfogyasztásunkat 2021-ben

A hazai sörgyárak bevétele megugrott 2020-hoz képest.

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek termelése és forgalma az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől. A termékek között tovább emelkedett a prémiumkategóriájú és az alkoholmentes sörök aránya – ismertette Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.

A Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., és Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes értékesítése 2021-ben 6,370 millió hektoliter volt, ami 3,1 százalékkal meghaladja a 2020. évit, de 4,7 százalékkal elmarad a 2019. évi 6,682 millió hektoliteres összforgalomtól. A hazai termelés 5,568 millió hektoliter volt tavaly, 3,5 százalékkal több az előző évinél, de 5,9 százalékkal kevesebb a 2019. évi 5,915 millió hektoliteres termelésnél.

A szövetség adatai szerint az öt legnagyobb magyar gyártó a magyar költségvetés bevételeihez 2021-ben összesen 78,4 milliárd forinttal, az előző évinél 3,4 százalékkal nagyobb összeggel járult hozzá

– tette hozzá Kántor Sándor.

Fotó: Róka László / MTI

A szövetség igazgatója kitért arra, hogy a forgalmi adatokban a 2020. évről áthúzódó és a 2021. évi új járványügyi intézkedések hatása érhető tetten. A vendéglátás nyitva tartásának korlátozásait, majd munkaerőgondját, a külföldi turisták elmaradását és a nagy rendezvények hiányát jól mutatják a hordós és a visszaváltható üveges kiszerelések alacsony forgalmi adatai. A hordós sör tavalyi 319 ezer hektoliteres értékesítése csupán 57 százaléka volt a 2019-ben mértnek, ahogyan a vendéglátásra jellemző újratölthető üveges sör 894 ezer hektoliteres eladott mennyisége is csupán a pandémia előtti év 69 százalékát tette ki.

A teljes forgalom több mint felét (56 százalékát) adó középkategóriás sörök eladása 2021-ben stagnált, 3,3 millió hektoliter volt, 9 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben. Az úgynevezett gazdaságos termékek forgalma tovább esett, miközben a prémium és szuperprémium sörök, valamint az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes termékek eladása folytatta évek óta tartó növekedését.

Érdekesen alakultak az egyes kiskereskedelmi kiszerelések forgalmának változásai: az egyutas üvegek forgalma 21 százalékkal nőtt, az aludobozoké 6 százalékkal emelkedett, míg a PET palackba töltött sörök értékesítése 13 százalékkal csökkent. Mivel továbbra is nő az aludoboz szerepe a teljes forgalomban, így 2021-ben e csomagolás aránya elérte az említett gyártók teljes kiskereskedelmi forgalmának 71 százalékát, 4,2 millió hektolitert - mondta Kántor Sándor.

A Magyar Sörgyártók Szövetségét, a vezető hazai sörgyártók érdekképviseleti szervezetét 1992-ben alapították, tagja a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Borsodi Sörgyár Kft., a Carlsberg Hungary Kft.. A szövetség munkáját adatszolgáltatással segíti a Pécsi Sörfőzde Zrt. is. A szervezet tagja a brüsszeli székhelyű Európai Sörgyártók Szövetségének (Brewers of Europe).

Jó hírt kaptak a sörkedvelők: erős éve lehet a sörpiacnak

Az omikron miatti globális keresletcsökkenési aggályok enyhülnek, a sörpiac már a járvány elleni korlátozások végét árazhatja.

Ráadásul jelenleg a szigorú és általános korlátozások inkább csak Európában keserítik meg a sörivók mindennapjait, az óvilág azonban már egyébként is egyre kisebb szerepet játszik a globális sörfogyasztás egészén belül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.