A Magyar Bankholding által irányított hármas bankfúzió keretében március 31-én egyesül a Budapest Bank és az MKB Bank. A pontos menetrendről és a további tudnivalókról tájékoztató kampányt indít a bankcsoport.

A két pénzintézet lakossági és vállalati ügyfelei számos kommunikációs csatornán minden változásra kiterjedő tájékoztatást kapnak a következő hetekben, beleértve az április 1. és 4. közötti átállási hétvégével kapcsolódó tudnivalókat is – olvasható a Magyar Bankholding közleményében.

Az egyesülést követően a fiókok és a jogutód MKB Bank arculatával találkozhatnak az ügyfelek, és a kommunikációs csatornákon (internetbankon, mobilappon, számlakivonaton, postai vagy elektronikus levélben stb.) is majd az MKB Bank saját adatait és logóját láthatják.

Fotó: Magyar Bankholding

Az egyesült MKB Bank így 66 városban lesz jelen, 143 fiókkal és 184 ATM-mel. Az indulástól teljesen egységes termék- és szolgáltatáspalettát fog kínálni a régi-új pénzintézet, egységes árazással és értékajánlattal.

A fúzió keretében 2022. április 4-én bankszünnap következik, ekkor a fiókok is zárva lesznek az összeolvadással kapcsolatos technikai és informatikai átállás miatt. Az ezzel kapcsolatos tudnivalókról az ügyfelek a bankszámlakivonataik mellé csatolt levelekből, elektronikus levelekből, a Budapest Bank és az MKB Bank honlapjain és közösségimédia-felületein, a vállalatcsoport szakértőinek sajtónyilatkozataiból, valamint személyes kapcsolattartóikon és az ügyfélszolgálaton keresztül egyaránt tájékozódhatnak. Erre azért is szükség van, mert az informatikai és technikai átállások több rendszer működését is érintik majd – mondta Egerszegi Ádám, a Magyar Bankholding transzformációért felelős vezérigazgató-helyettese.

A működési fúzió a Budapest Bank, az MKB és a Takarék Csoport között 2023-ra válik teljessé, mellyel mérlegfőösszeg alapján Magyarország második legnagyobb bankja jön létre. A tervek szerint rugalmas, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldásokat vezetnek majd be. A célok között szerepel a teljes piaci spektrum lefedése és minden ügyfélszegmens elérése.