A szálláshelyeken tavaly húsvétkor 107, míg az idén ennek többszörösét, 608 millió forintot költöttek az OTP SZÉP-kártya-birtokosok az OTP Pénztárszolgáltató adatai szerint.

A legnagyobb bevételt 2021-hez hasonlóan 2022-ben is a vendéglátóhelyek könyvelhették el, a tavalyi 809 milliós eredményt lényegében megduplázva, 1,6 milliárdot megközelítő forgalmat jegyezhettek. Egyéb szabadidős szolgáltatásokra másfélszer akkora összeget, csaknem 700 milliót fordítottak a SZÉP-kártyások az idén. A jogszabály-módosításnak köszönhetően ebben az évben az élelmiszerboltok is felkerültek az elfogadóhelyek listájára, félmilliárd forint körüli bevétellel.

A közel 3,5 milliárd forintos húsvéti költés azt mutatja, hogy a hűvösebb idő ellenére is rengetegen pihentek, töltődtek fel az OTP SZÉP-kártya segítségével. Legyen szó belföldi utazásról vagy élményszerzésről, a hosszú hétvégék vagy akár hosszabb nyaralások tartalmas eltöltéséről, egyre többen ismerik fel és használják ki a kártyában rejlő lehetőségeket 

– nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP SZÉP-kártya üzletágvezetője.

Fotó: Kallus György / VG

Az első negyedéves adatok a SZÉP-kártya egyre erősödő népszerűségéről tanúskodnak: 2022 első három hónapjában csaknem 56 ezer új kártyabirtokost regisztráltak, a tavalyi első negyedévben ez a szám 50 ezer körül alakult. Az OTP SZÉP-kártyákra feltöltött összeg pedig több mint ötödével emelkedett ugyanebben az időszakban: 2021-es első negyedévében 72,5, 2022 első három hónapjában pedig közel 89 milliárd forintot tettek ki a befizetések. 

Az igazán nagy, 80 százalékot is meghaladó ugrás a költésekben mutatkozott, hiszen idén az első negyedévben 70 milliárd forintot meghaladó összeget fizettek a szolgáltatásokért a kártyatulajdonosok, szemben a megelőző év azonos időszakának 38,6 milliárdos kiadásával.

Emellett egyre több munkáltató ajánlja fel dolgozóinak a munkabér melletti többletjuttatásként a SZÉP-kártyát. A költések megugrása pedig azt mutatja, hogy a munkavállalók szívesen élnek a felkínált cafeterialehetőséggel.