A Dunabogdány és Kisoroszi közötti Duna-ág kerékpároshídjának tervezése előrehaladott fázisba ért: a projekt megkapta az építési engedélyt – írja a magyarepitok.hu. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2021 májusában a Speciálterv Építőmérnöki Kft.-t bízta meg a Duna-ág hídjának és a kapcsolódó úthálózat teljes körű tervezési munkáival. A tervezés során a tanulmánytervek újragondolásával kellett optimális javaslatot adni a szentendrei Duna-ág hídjára, és a szükséges környezetvédelmi egyeztetések, illetve eljárások lefolytatásával megszerezni az építési engedélyt, majd annak alapján a kiviteli terveket is elkészíteni.

Építési engedélyt kapott Magyarország első kerékpáros Duna-hídja: a Szentendrei-szigetre vezet majd. Önmagába horgonyzott függőhidat álmodott meg a Speciálterv Kisoroszi és Dunabogdány között. az EuroVelo 6 kerékpárút Szentendrei-szigetre tervezett szakaszának tervezéséről.
Fotó: Speciálterv Kft.

Magyarország első kerékpáros-Duna-hídja a Szentendrei-szigetre vezet majd – olvasható a szakmai oldalon. A hídszerkezet tervezésénél a tájba illeszkedés, a transzparencia és a könnyedség volt az elvárás a gazdasági szempontokon kívül. A Speciálterv mérnökei végül egy önmagába horgonyzott függőhidat javasoltak, illeszkedve a helyszín kihívásaihoz. 

Pál Gábor, a híd tervezője elmondta, 

e hídszerkezet egy ritka csoport tagja a függőhidakon belül.

A klasszikus függőhíd főkábelei egy – a híd mögött található lehorgonyzó – tömbbe vannak bekötve. Ilyen szerkezet az Erzsébet híd vagy a márciusban átadott, világrekordernek számító törökországi 1915 Çanakkale híd.

Pihenőpontok is lesznek

A részletek kialakítása során is a függőhíd formai egyszerűségének a kihasználása és a minimumra törekvés vezette a tervezést. Funkcionális extraként a pilonok környezetében kialakított pihenőpontok építése jelenti a kerékpáros turisták által használható többletet.

„E pihenőpontokat ez idáig csak a Speciálterv Tisza-tavi hídjain alkalmazták, a kerékpárosok szerint nagy sikerrel. A hídon elhelyezett pihenőhely lehetőséget teremt a természet és a hídszerkezet megcsodálására, divatos szóval »selfie-pont«-ként használható” – tette hozzá a tervező. Jelenleg a híd kiviteli tervei készülnek, melyek befejezésével a tervezési fázis lezárul – tette hozzá Pál Gábor.