A kiállítások, koncertek és edukációs programok sikere azt példázza, hogy a hármas tartalmi tagolású Magyar Zene Háza nemcsak különleges építészeti műalkotásként, hanem sokrétű programkínálata miatt is vonzó hely, vitathatatlan sikerrel kapcsolódott be a budapesti kulturális élet vérkeringésébe – olvasható a komplexum első fél évét összegző közleményben.

A Liget Budapest projekt részeként megvalósult, Fudzsimoto Szú által tervezett intézményt már több mint 440 ezer látogató kereste  fel, havonta mintegy százezer vendéget regisztrálnak.

A látogatók 57 százaléka a programok, 43 százaléka a sokszoros nemzetközi díjnyertes épület miatt érkezik.

Folyamatos a telt ház, az állandó kiállítást már 50 ezren látták, a kis csoportos zenepedagógiai foglalkozásokon pedig 70 iskolai csoport, összesen 1,5 ezer gyerek vett részt

– tájékoztatott Horn Márton, a Magyar Zene Háza igazgatója.

A Hangdóm kísérleti produkcióira több mint 35 ezren voltak eddig kíváncsiak, a néhány hete megnyílt a kreatív hangtérben több különleges hangszer született a közös kísérletezések során – tudtuk meg.

Októberben megnyitják a Magyar Zene Háza első időszaki kiállítását, amely egy magyar könnyűzene-történeti kiállítás lesz, az ötvenes évektől a Sziget Fesztiválig terjedő időszakot mutatja be és dolgozza fel rendhagyó módon.

Folyamatosan bővül a tartalom, a programkínálat, állandóan fejlődik, alakul minden, a visszajelzések, a forgalmi adatok nagyon pozitívak – hangsúlyozták az intézmény vezetői. 

„Boldog szigetet akartunk a alkotni, ami a látogatói visszajelzések  szerint sikerült” – mondta Batta András, az intézmény ügyvezető igazgatója az őszi programbemutató tájékoztatón csütörtökön.

A több száz elemből álló tartalom üzenete és célja a Magyar Zene Háza küldetéséhez igazodik, ami lényegében a zenepedagógia, a zenei beavatás.

Fokozatosan kialakul egy újfajta zenepedagógia, koncertfilozófia, a jövő zenéje, koncertterme és közönsége – hangsúlyozta Batta András.

Elhangzott, hogy folyamatosan közvélemény-kutatást végeznek a látogatók körében, amelynek célja, hogy a kereslet találkozzon a kínálattal, miközben a tartalom fejlesztésén azzal a céllal munkálkodnak, hogy az a világon egyedülálló legyen. 

A ház programjai szokatlan aktivitást követelnek meg a közönségtől, ebben az értelemben is különleges, újító szellemű az intézmény – derült ki az első alkalommal megrendezett tájékoztatón.