A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának (SZTFH) elnökének, Biró Marcellnek hétfői gazdasági bizottsági meghallgatásán az autópálya-koncessziók kérdése is szóba került, miután Tordai Bence, a Párbeszéd képviselője élesen bírálta a 35 évre szóló magyar sztrádakoncessziót.
Válaszában Biró Marcell egyrészt arra mutatott rá, hogy
a következő hétéves uniós költségvetési ciklusban nincs biztosítva közösségi forrás a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére.
Mivel azonban a kormány kiemelt nemzetgazdasági célként tekint a sztrádaépítésre, úgy határozott, finanszírozási forrásnak a koncessziót választja.
A hatóság elnöke a 35 éves időtartammal kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt évtizedekben létrejött kétszáznál is több európai uniós autópálya-építési koncessziós szerződés között több tucat olyan található, amelyet a magyarnál hosszabb periódusra kötöttek.
Példaként említette
- az írországi M3-as autópálya Clonee és Kells közötti szakaszát (45 év),
- a milánói keleti elkerülőt (50 év),
- a franciaországi A88-as sztráda Falaise–Sées közötti etapját (55 év),
- a lengyelországi A2-es (37 év), valamint a spanyolországi AP-15-ös egy részét (56 év).
Biró Marcell ezek alapján úgy értékelt:
a 35 éves magyar időtartam egyáltalán nem kirívó az EU-s átlaggal összevetve.