BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turbóra kapcsolt a Toyota Magyarországon

Történetének legjobb évét zárta a hazai piacon a japán autógyár. A Toyota 2023-ra is optimistán tekint.

A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon. A cég márkakereskedései 15 102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon – ismertette László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója.

Toyota
Turbóra kapcsolt a Toyota Magyarországon
Fotó: Money Sharma / AFP

A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre, az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az idesorolt országokban – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban – realizálódott.

Idehaza a kivonásoktól tisztított (a reexportot is figyelembe vevő) adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb autót (14 810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét.

László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit. A magyarországi új személyautó- és kishaszonjármű-piac tavaly 11 százalékkal, 129 916 darabra zsugorodott – idézte a Datahouse adatait.

A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15 100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol.

A cégvezető tájékoztatása alapján az idén öt modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a hazai piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját.

A magyar prémiumpiac töretlenül növekedett tavaly, az értékesítés volumene 10 százalékkal, 18 355 darabra nőtt

– számolt be Varga Zsombor, a Toyota PR-menedzsere.

A japán gyártó prémiummárkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021. évi számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján.

A társaság várakozásai szerint 2023-ban stagnálhat a prémiumszegmens Magyarországon, ugyanakkor a Lexus növelheti az eladásait, amihez két teljesen új modell bevezetése is hozzájárulhat.

Varga Zsombor kifejtette, hogy a társaság globális stratégiája szerint 2030-ra a hibrid, a plug-in hibrid, a hidrogénmeghajtású és teljesen elektromos modellek részaránya az összértékesítésen belül 90 százalékra emelkedik, 2035-re az európai Toyota- és Lexus-értékesítésben eléri a 100 százalékot.

Tovább zsugorodik az újautó-piac itthon, ám ez a Toyotát nem hatja meg, újabb nagy dobásra készül

A világ vezető márkájának minden esélye megvan arra, hogy az idén tovább erősítse pozícióját a magyarországi újautó-piacon. Új modellek érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elektromos kocsik, miközben az áraikat továbbra is az Ukrajnában zajló háború határozza meg.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.