Nem ért véget az érdi Tárnoki út kálváriája, hiába vártak rengeteg évet a felújítására a helyiek, most újabb bosszúság borzolja a kedélyeket. Alighogy elkészült a kivitelező a felújítással, máris hozzá kellett nyúlni a frissen aszfaltozott útszakaszhoz.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Tavaly júliusban írtunk róla, hogy a megyei jogú város valamiért éveken keresztül halogatta a beruházást, amelyre a Pénzügyminisztérium 2018-as pályázatán nyert 150 millió forintot. A kincstár ugyan átutalta az önkormányzat számlájára 2019 tavaszán az összeget, viszont csak 2021 augusztusában, bő két év után írták ki a közbeszerzést, amitől aztán a győztes, majd a második helyezett is visszalépett, mivel a rendelkezésre álló keretösszegből nem tudnák megvalósítani a tervbe vett beruházást. Mindkét vállalat a háború kitörése óta tapasztalt kőolajár-robbanásra hivatkozott döntésében. 

Érd régi problémája a rendkívül hiányos infrastruktúra, az utcák többsége még mindig aszfaltozatlan.

Csőzik László polgármester választási kampányának is az egyik legfontosabb ígérete volt az áldatlan állapotok megszüntetése. Ehhez képest a városvezető az elmúlt három és fél évben mindössze ötven utca felújítását tudja felmutatni, és saját bevallása szerint ebben a ciklusban, a következő bő egy évben még harminc utcára lesz forrás.

Pedig azt sem lehet mondani, hogy ne állna rendelkezésre pénz az önkormányzatnak, csomópontfejlesztésekre uniós forrást még az előző városvezetés idején nyert a település, ám valamiért ezek a beruházások is körülményesen haladnak. Egyedül az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezelésében lévő projektek haladnak, ami azért is probléma, mert közelebb a ciklus zárás.

A polgármester a mostani eset kapcsán azt ígérte, hogy teljes egészében helyreállítják a felületet, amely egy régi vízcső megszüntetése miatt süllyedt meg, így tehát a kátyúzás csak átmeneti lesz. A Facebook-kommentekben mindenesetre sokan szóvá tették, nem biztos, hogy helyes döntés volt a tél közepén, januárban nekiállni az aszfaltozásnak. Ahogy az egyrétegű kopórétegcsere is lehet, hogy kevés a jó minőséghez.