Legkorábban a szombati menetrend szerinti járattal térhetnek haza a Wizz Air Madeirán rekedt magyarországi utasai, akik kedden indultak volna vissza Budapestre, de járatukat a rossz idő miatt törölték – mondta el az MTI-nek a Wizz Air kommunikációs igazgatója.

Vilnius/lithuania,October,24,,2020,(ha-lwa),Wizz,Air,Airbus,A320-200
Vilnius/Lithuania October 24, 2020
Fotó: Karolis Kavolelis

Radó Sándor ismertette, hogy az erős szél miatt a légitársaság Budapestről Madeirára tartó gépe kedden kétszeri próbálkozás ellenére sem tudott leszállni, ezért a mintegy 500 kilométerre fekvő Tenerifén landolt. Az utasoknak szállást és ellátást biztosított a légitársaság kedd este, és jelezték, hogy szerdán egy mentesítő járat érkezik, amely átviszi őket Madeirára, és az ott rekedt utasokat visszahozza Budapestre. Az időjárási viszonyok azonban szerdán tovább romlottak, a szél erősebb lett, és a járatot törölték – tette hozzá. Teneriféről azonban – a menetrend tartása érdekében – szerda délután visszaindult Budapestre a Wizz Air gépe – tette hozzá.

A Madeirán maradt utasokat e-mailben tájékoztatta arról a légitarság, hogy ingyenesen átfoglalják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését vagy Wizz Air-kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak. Azoknak az utasoknak, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásárolták meg a jegyüket, azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak.

A Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden. Radó Sándor jelezte, a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de észszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.

Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárás. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de az ellátást biztosítania kell a légitársaságnak.