Tavaly megduplázta a 2021-es évben elért növekedését a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Ezzel a forgalma tavaly megközelítette az ezer milliárd forintot.

Budapest 2020.01.20.SPAR illusztrációfoto: Kallus György/Világgazdaság
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A 2021-es 7,2 százalékos növekedés után 2022-ben 15,6 százalékos (infláció alatt) bruttó forgalombővülést produkált a SPAR kereskedelmi hálózata, így a forgalom tavaly elérte a 915,7 milliárd forintot – derült ki a társaság mai tájékoztatóján.

A cég az éves fordulónapon, vagyis tavaly december 31-én 623 úgynevezett márka (franchise partnerekkel együtt számolt) üzletet működtetett országszerte, ezzel az egyik legnagyobb kereskedelmi lánc itthon. Tavaly két új áruházzal bővítette a hálózatát, 11-et pedig megújított. A fejlesztésre fordított összeg 18,6 milliárd forint volt. 

Éves szinten a társaságnak 30 milliárd forint körüli fejlesztés áll a rendelkezésére, a maradék a logisztikai és egyéb beruházásokra ment el.

A tájékoztatóból kiderült, hogy a cég online kereskedelmi hálózata az eddigi legnagyobb bővülését hozta, 150 ezer megrendelést bonyolított le és nagyjából 20 új helyszínt kapcsolt be a kiszállítási rendszerbe.

A Spar nem csak ebben emelkedik ki a magyar kiskereskedelmi piacból, hanem abban is, hogy az elmúlt 5 év alatt megduplázta árbevételét. Ez teljesen egyedi ebben a szegmensben. Sokat segített a franchise rendszer elindulása és persze az is, hogy mára a második legnagyobb húsfeldolgozóvá vált. A Spar bicskei húsüzeme a hazai piacon a Bonafarm után a második legnagyobb. Tavaly 46 ezer tonna húst dolgozott fel.

Az árstopokkal kapcsolatban Heiszler Gabriella a Spar Magyarország elnök ügyvezető igazgatója elmondta:

 jelentősen nőtt az igény az érintett termékek iránt, de nem csak a civil vásárlók tekintetében. Odáig jutottunk, hogy olcsóbb egy étteremnek a Sparban beszereznie a burgonyát, a cukrot, vagy a tejet, mint a saját beszállítóitól. 

Innen nézve nem véletlen az érintett termékekre a mennyiségi korlátozás. Ez a keresletnövekedés heti több száz milliós kiesést jelent a vállalat számára. Jelezte, hogy van egy belső mérőszámuk, amely a Spar üzleteiben jelentkező inflációt mutatja. A céljuk, hogy minden hónapban 2-3 százalékponttal alacsonyabb maradjon a Spar boltokban az árnövekedés, mint az országos átlag.