Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter, valamint Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára közösen, a társadalmi egyeztetés keretében fogadta két külön találkozó keretében a legnagyobb üzletláncok vezetőit – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
A megbeszélésen a CBA, a Reál, az Ecofamily, az ÁFEOSZ-Coop, képviselői mellett Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a Spar, továbbá a Tesco áruházak képviselői és Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára vett részt.
A konstruktív, részletekbe menő szakmai egyeztetésen rögzítették a kötelező akciózás fontosabb részleteit, amelyek nem térnek el a nyilvánosság által megismert tartalomtól:
- A kötelező akciózást a kereskedők 2023. június 1. és 2023. szeptember 30. között kötelesek bevezetni.
- Az akciókra heti rendszerességgel kell sort keríteni.
- 20 akcióköteles termékkategória kerül meghatározásra, többek közt a következők: baromfihús; sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb ceráliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők.
- Az érintett kiskereskedelmi üzleteknek valamennyi kijelölt termékkategóriából egy-egy szabadon választott terméket szükséges a kötelező akciózást megelőző 30 napban általuk alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal kedvezőbb áron értékesíteniük.
- Az üzletekben a kötelező akciózásra vonatkozó tájékoztatást jól látható helyen kell elhelyezni, valamint szükséges online is elérhetővé tenni.
– áll a közleményben, hozzátéve, Nagy Márton hangsúlyozta, hogy a kormány kiemelt figyelmet fordít az együttműködésre, a piaci és állami szereplőkkel való folyamatos egyeztetésekre. Tehát a kötelező akciózás szabályai a partnerek javaslatait is figyelembe véve fog végleges formát ölteni.