A július elsejei indulás óta az egyedi látogatók száma 2023. augusztus 7-én hétfőn átlépte az egymilliót. A látogatók átlagosan 3 perc 40 másodpercet töltenek el az oldalon, ami egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a fogyasztók érdemben használják is a rendszert közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Világgazdaság érdeklődésére, miután azt szerettük volna megtudni az adatbázist működtető állami szervtől, hogy milyen további fejlesztések várhatók, illetve elégedettek-e a rendszer látogatottságával.

https://arfigyelo.gvh.hu/
árfigyelő, árak, bolt, áru, zöldség, gyümölcs, sajt
 

Emlékeztetnek rá, a Pulzus Kutató múlt pénteken publikált felmérése szerint alig egy hónap alatt több mint 6 millióan értesülhettek a www.arfigyelohu címen elérhető Árfigyelőről, és a felmérésben megkérdezett 18 évnél idősebb válaszadók 15 százaléka használja a rendszert.

A fenti adatok felülmúlják a várakozásainkat, mivel ezekkel a látogatottsági adatokkal olyan hasonló hazai és külföldi oldalakat előzünk meg, ahol a havi látogatók száma jellemzően 50 ezertől 300 ezerig terjed

írták, hozzátéve, hogy az oldalon eltöltött átlagos 3 perc 40 másodperc 

világviszonylatban is kiemelkedőnek számít. 

Jelezték, hogy a rendszert folyamatosan fejlesztik, a sütikezelést már élesítette a fejlesztő, továbbá fejlesztés és tesztelés alatt áll a termékek rendezési lehetőségének beállítása, a megosztható bevásárlólista és kosárérték-kalkulátor, valamint térképes szűkítési lehetőség cím szerint vagy tartózkodási hely szerint. A termékkör bővítéséről azonban a hatályos jogszabály szerint a gazdaságfejlesztési miniszter dönthet.

Arra a kérdésre, hogy az elmúlt napokban nem állt-e meg az áresés a honlapon, azt válaszolták, hogy nem, mert a feldolgozók átadási árai továbbra is csökkenő pályán vannak. Ennek több oka is van: például a tavalyi évhez képest mérséklődnek a termelői árak, mivel idén eddig nem volt aszálykár, és szépen alakulnak a hazai terméshozamok, a tavalyi évhez képest csökkent a takarmány, az energia, a műtrágya ára, stabilabb a forint.

Ahogy megírtuk , közel egy év után ismét 20 százalék alatt van az Magyarországon. A Központi Statisztikai Hivatal kedd reggel közölt adatai szerint júliusban 17,6 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak, az élelmiszerárak is egyre látványosabban jönnek lefelé, nem függetlenül az online Árfigyelő adatbázis hó eleji elindításától, ami fokozta a versenyt a kiskereskedelmi láncok között.

Lebuktatta az Árfigyelő a kiskerláncokat: hiába más a márka, több termék ára szinte fillérre ugyanannyi

Több termék szinte pontosan ugyanannyiba kerül az egyes kiskereskedelmi láncoknál a július elsején elindított online Árfigyelő adatbázis tanulsága szerint, ami Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint egyáltalán nem meglepő, kezdettől foga ezt várták. Mint fogalmazott, ez az eddigi leghatékonyabb kormányzati intézkedés, amely az infláció letörését szolgálja.