BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas bérigénnyel léptek fel a Volánbusznál és sztrájkkal fenyegetnek

Sikertelenül zárult a bértárgyalás, és ha a MÁV–Volán december 1-ig nem tesz a 2024-es évre vonatkozó béremelési ajánlatot, akkor még az ünnepek előtt sztrájkba léphetnek a buszvezetőik - írta az index.hu.

A munkáltató MÁV–Volán nem ismerte el dolgozóik bérfejlesztési javaslatát a csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT) ülésén, amit Pafféri Zoltán vezérigazgató azzal indokolt, hogy erre nincs felhatalmazása, majd megkérte a megjelent szakszervezeteket, hogy nyújtsák be írásban bérigényüket – ismertette a SZAKSZ egy Facebook-bejegyzésében - számolt be róla az index.hu.

uj-buszok-atadasa-miskolcon6
A szakszervezetek közül a volános dolgozók bérfejlesztési igénye a legmagasabb
Fotó:  Bujdos Tibor Észak-Magyarország

A kilenc közlekedési szakszervezet közül a volános dolgozókat tömörítő SZAKSZ béremelési igénye a legmagasabb, 25 százalékos, és egyelőre csak ők fontolgatják a sztrájkba lépést, ha a jövő hét péntektől induló tárgyalások december 1-ig szintén sikertelenül zárulnak. Ez esetben még az ünnepek előtt kétnapos sztrájkba lépnek – jelentette ki a Dobi István a lap tudósítása szerint. A szakszervezetek többsége egyébként tizenöt százalékos, de minimum hetvenezer forintos alapbérfejlesztést szeretne. Az igények többek között:

  • A Független HÉV Szakszervezet, a HÉV Dolgozók Szakszervezete Közúti Közlekedési Szakszervezet, 15 százalékos, de minimum 70 ezer forint alapbérfejlesztést szeretne, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete 15 százalék alapbéremelést említ, a szakszervezeti igények között SZÉP Kártya, lojalitási jutalom illetve egészségpénztár is szerepelnek
  • Mozdonyvezetők Szakszervezete: legalább 18 százalékos alapbéremelés + lojalitási juttatás 400 ezer forint, az egészségpénztárat ők is említik
  • a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet: 25 százalékos bérfejlesztést határozott meg, lojalitási bónuszt, egészségpénztárat vagy SZÉP-Kártyát ők nem említenek, azonban az ő bérfejlesztés-igényük a legmagasabb és a sztrájk lehetőségét is ők említették

Azzal kapcsolatban, hogy a munkavállalók félnek-e a retorzióktól, Dobi István úgy fogalmazott: 10 500 buszvezetőt nem lehet kirúgni, három évtized alatt több sztrájkot megtartottak már.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.