A karácsony előtti időszakban a magyar internetezők egyértelműen az elektronikai és műszaki cikkeket keresik – derült ki a Jófogás kutatásából. Mint írták, ebben a kategóriában akár 20 százalékkal is nőtt a kereslet.

Sokan vesznek használt számítástechnikai eszközöket szeretteiknek karácsonyra.
Fotó: ANP via AFP

Kategóriák szintjén ezt az otthon és a szabadidő követi. Az előbbiben felhasználói érdeklődés szempontjából a barkácseszközök és a kisebb-nagyobb bútorok (szekrények, fotelek, asztalok, kanapék), az utóbbiban pedig az építőjátékok (a legóval az élen), valamint a könyvek és bakelitlemezek, illetve az ehhez kapcsolódó lemezjátszók viszik a prímet. 

Ahogy korábbi, Magyarország lakosságára vonatkozóan reprezentatív kutatásunkból is kiderült, a rendszeresen internetezők csaknem kétharmada néz, ad el vagy épp vásárol használt terméket az interneten

– mondta Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs igazgatója. Hozzátette, hogy ez a karácsonyi csúcsidőszakban sincs másképp. A kiemelt termékkategóriákban ilyenkor egyértelműen kiugró keresletet látnak az év többi hónapjához viszonyítva.

Hemzsegnek a csalók a Jófogáson és a Facebook Marketplace-en: ezekre figyeljen!

Idén csaknem 400 online piacteres csalásról érkezett bejelentés a Kibervédelmi Intézethez.

A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára az új termékek piacával szemben csak minimálisan vagy egyáltalán nem mutat emelkedést: a három ilyenkor legnépszerűbb kategória közül egyedül a szabadidősben láttunk egy 11 százalékos átlagár-növekedést – emelte ki Takács Borbála.

Érdekesség még, hogy konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében a legkomolyabb ugrás a diafilm (141 százalék), a díszvilágítás (136 százalék) és a szárítógép (42 százalék) kifejezésnél tapasztalható.