Sikeresen lezárult a „Professzionális felkészítés a tudatos külpiacra lépéshez kkv-k számára” elnevezésű kiemelt projekt tavaly szeptemberben – számol be róla a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA). 

Coworking
Nagy népszerűségre tett szert az USA piacra lépési program is.
Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, a HEPA és a Külgazdasági és Külügyminisztérium közös konzorciumában jött létre.

A FIT FOR elnevezésű projekt elsődleges célja a hazai kis- és közepes vállalkozások versenyképességének növelése, nemzetközi piacon való megjelenésének előkészítése, illetve külpiaci növekedésének támogatása volt. 

A projekt várt eredményeként bővült az exportáló vállalatok köre, megnövekedett a stabil, rendszeresen exportáló, külpiacokon jelen levő kkv-k száma, stabilabbá vált a már exportáló vállalatok piaci jelenléte, egyben javult exportképességi hatékonyságuk is. 

A projekt célcsoportjába a Magyar Multi Program első fázisában résztvevő vállalkozások mellett az exportpotenciállal rendelkező, vagy már exportáló mikro, kis- és középvállalkozások tartoztak. 

A HEPA által nyújtott szolgáltatások között szerepeltek a kkv-k által kedvelt többféle online, illetve fizikai megjelenést igénylő képzések és workshopok, valamint olyan innovatív megoldások kialakítása, mint az Online Kiállítói Tér. A külpiacra lépést szintén segítette a szolgáltatásként nyújtott streaming lehetőség a potenciális külföldi partnerekkel és az egyes cégek részére biztosított szakmai marketing kisfilmek.

Nagy népszerűségre tett szert az USA piacra lépési program is, amelynek keretein belül a kkv-k hazai, illetve tengerentúli képzéseken vehettek részt és bepillantást nyerhettek Amerika piacának sajátosságaiba. 

A projekt nem tartalmazott anyagi támogatást a pályázatban résztvevő cégek részére, amelyek adott szolgáltatásokat tudtak igénybe venni az exportérettségi szintjükhöz mérten – részletezi a közlemény.