Bebetonozták a Kalocsa–Paks új Duna-híd utolsó elemének pályalemezét, ezzel a 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd három részből álló szerkezete összezárult. A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jókora gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. 

A híd összeszerelt acélszerkezetének súlya meghaladja az ötezer tonnát.
Fotó: Magyarepitok.hu

Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium. 

Közel harmincezer köbméter beton fogyott

A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során megközelítőleg 28 ezer köbméter betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát. Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítőkábeleket, a vízépítési műtárgyakhoz és a pillérvédelemhez 82 300 tonna követ használtak fel.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.
Fotó: Magyarepitok.hu

Az utolsó elem beemelését követően még bőven akad munka: így a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és a légiakadály-jelző felszerelése.

A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa–Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat megépítése 92 milliárd forintba került.