BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új lépés a vásárlók megtévesztése ellen

A családok védelmében a kormány új intézkedést fogadott el, az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, ha egy termék kiszerelése csökkent.

A kormány mindent megtesz a családok védelmében, és a leghatározottabban fellép a vásárlók megtévesztése ellen, így azt is megakadályozza, hogy a családokat megkárosítsák, különösen ebben a nehéz gazdasági helyzetben – derült ki a Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleményéből. A tárca kiemelte: a tavalyi az infláció letörésének éve volt.

bolt
A családok védelmének érdekében szigorúbban ellenőrzi a kormány a boltokat.
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

A kormány időben felismerte, hogy a háború, a szankciók és a multik árspekulációja miatt elszabaduló árak megfékezésére határozott és hatékony lépésekre van szükség. A kormány az eredményes intézkedéseknek köszönhetően már októberre egy számjegyűre szorította vissza az inflációt, amely novemberre még tovább, 7,9 százalékra csökkent, decemberben pedig 6 százalék körüli szintre mérséklődhetett. Az infláció letörését követően egyre inkább a növekedés beindítását szolgáló lépések kerülnek előtérbe. A kormány célja, hogy 2024-ben helyreállítsa a gazdasági növekedést, és újra dinamikusan, 4 százalékkal növekedjen a gazdaság. Ennek érdekében az óvatossági motívum fokozatos oldásával és a bizalom megerősítésével növeli a fogyasztást, 25 százalék felett tartja a beruházási rátát és tovább növeli a munkaerőpiaci aktivitást.

Az elmúlt hónapokban számos országban kiemelt figyelmet kapott az a jelenség, hogy bizonyos termékek árának változatlanságával vagy akár emelkedésével párhuzamosan a termék mennyisége csökken.

A megtévesztő gyakorlat eredménye az, hogy a fogyasztók a megvásárolt termékekből a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért. A kormány által elfogadott új intézkedés a fogyasztók körültekintőbb és tudatosabb vásárlási döntését segíti elő azzal, hogy 2024. március 1-jétől jogszabályban kötelezi az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőket arra, hogy a termék mellett elhelyezett figyelemfelhívó tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábbinál kisebb lett.

A kiszerelés, különösen a tömeg vagy térfogat csökkenésének viszonyítási alapja az adott termék gyártója által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott kiszerelés lesz.

A kereskedők tájékoztatási kötelezettsége két hónapig áll fenn, főszabály szerint az új, csökkentett méretű termék kereskedő általi forgalmazásától kezdődően.

A kereskedő tájékoztatási kötelezettségének teljesítése érdekében a gyártó, a magyarországi forgalomba hozó és beszállító köteles a kiszerelési egység csökkenésével érintett termék vonatkozásában megfelelő módon tájékoztatni a kereskedőket. A szabályok elmulasztása esetén a fogyasztóvédelmi hatóság fog eljárni.

Öldöklő árversenyt hozott az Árfigyelő

A rendszer mobilverziója is készül, de érkeznek új fejlesztések is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.