BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élet habos oldala: nagy dobásra készül a Borsodi

Stabilizálódhat idén a sörpiac: a kereslet visszaépülését idén a nagy sportesemények, a futball Európa-bajnokság és az olimpia is támogatja. A Borsodi Sörgyár újabb prémium márka, a Coors forgalmazási jogát is megkapta, így a világ tíz legértékesebb sörmárkája közül már három a céghez tartozik a magyar piacon.

Prémium termékkel veszi célba a tavalyi válság által legkevésbé érintett fogyasztói kört a Borsodi Sörgyár, amelynek vezetősége bejelentette, hogy februártól Magyarországon is forgalmazza a világ egyik legismertebb sörmárkáját, a Coorst. 

People,,Men,,Leisure,,Friendship,And,Celebration,Concept,-,Happy,Male
A magyar sörivók nyitottak az innovációra, szívesen próbálnak ki új termékeket. 
Fotó: Ground Picture

Ez a világos sör Európában máshol még nem kapható, a több mint 150 éves sörmárka tulajdonosai tehát elsők között szavaztak bizalmat a kontinensen a magyar piacnak, amely tavaly recessziós évet zárt. A Magyar Sörgyártók Szövetsége januári közlése szerint 2023-ban 10 százalékkal kevesebb sört adtak el, mint 2022-ben.

Tovább folytatódott a kereslet átrendeződése: 

  • az alsó kategóriás termékek piaca egyre szűkül, 
  • a középkategória forgalma azonban nem változott, miközben 
  • tovább nőtt a prémium és szuper prémium szegmensben értékesített mennyiség.

A fentiek jó alapot adnak a Borsodi Sörgyár által most bevezetett új termék, a Sziklás-hegységből származó Coors bevezetéséhez is.

Coors: Prágában főzik, de a cseheknél egyelőre nem kapható

A Coors egyenesen Prágából érkezik hozzánk, és az az érdekessége, hogy bár ott főzik, de csak itt hozzák forgalomba, a cseheknél egyelőre nem kapható.  

A 2024-es piaci várakozásokról Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az elmúlt évek után inkább pozitív változásra, a sörpiac stabilizálódására számít. 

A kereslet visszaépülését idén a nagy sportesemények, mint a futball Európa-bajnokság és az olimpia is támogatja.

Az utolsó békeév ugyanis 2019-ben volt, 2020-ban és 2021-ben jött a Covid , amikor többször bezártak a vendéglátóhelyek, de a fogyasztás mégsem tevődött át az élelmiszerboltok polcaira. A pandémia idején a szociális lehetőségek, alkalmak eltűntek, majd a 2022-es évet az ukrajnai háború árnyékolta be, a 2023-ast pedig az infláció.

A sörinfláció ráadásul elszakadt az átlagostól, a nagyon erős fogyasztói áremelkedés visszaesést okozott. Bizakodásra ad azonban okot, hogy a csökkenés kisebb mértékű volt a prémium termékek esetében, amelyeknél a kereslet stabil és fejlődő, ráadásul a magyar fogyasztó nyitott az innovációra, szívesen próbál ki új termékeket. 

A legújabb családtag, a Coors nem nálunk készül, hanem Prágában 

Mindennek és a Borsodi Sörgyár tevékenységének elismerése, hogy megkapták a Coors forgalmazói jogát, amellyel tovább gyarapították top márkáik számát – szögezte le a cégvezető.

Mint megtudtuk, az idén már 51 éves Borsodi sörrel kapcsolatban idén újításokat tervez a gyártó, de az változatlanul az élet habos oldalán marad, vagyis az egyik legismertebb hazai szlogenen nem terveznek változtatni.

Leszokóban vannak a magyarok a sörről

Nagymértékben visszaesett a hazai sörfogyasztás 2023-ban az előző évhez képest. Tavaly 5,4 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon. A Magyar Sörgyártók Szövetsége elmondta, hogy a sörimport 28, az -export pedig 16 százalékkal esett. Az összességében csökkenő sörfogyasztáson belül a Magyarországon gyártott termékek aránya nőtt.


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.