BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két éve adták át, máris súlyos gond van az M30-as autópályával – több hónapig teljes zár jöhet

Több helyen is elmozdult az M30-as utópálya szerkezete a 38-as kilométerénél, Szikszó térségben.

Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg írja a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a honlapján.

20211206 Miskolc
fotó: Bujdos Tibor BT Észak-Magyarország

Január elseje után is ingyenesen használhatják az autósok az M30-as autópálya miskolci
elkerülő szakaszát.
Fotó: Bujdos Tibor

A koncessziós társaság tájékoztatása szerint az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést,

így társaságunk felelős üzemeltetőként úgy döntött, hogy a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárja, azon forgalom így nem haladhat. Erre várhatóan szombat reggel kerül sor. Addig is kollégáink a szokásosnál is sűrűbben ellenőrzik a pálya állapotát.

Hozzáteszik, hogy az M30-as autópálya ezen szakasza még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal felvették a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, 

aki haladéktalanul felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére. Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as Szikszó közelében.

Ezért a rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve a következő kerülőutakat javasolják:

  • Tornyosnémeti felől: kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban -> 3-as út -> visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban lehetséges,
  • Kassa-Kosice felé: kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban -> 3-as út -> visszatérni az M30 autópálya Szikszó csomópontban lehetséges,
  • Bánréve és Miskolc-észak felé: kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban -> 306-os sz. út -> 26-os sz. út.

Az M30-as autópályát 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amit nagyobbrészt az unió finanszírozott, a fennmaradó rész a hazai költségvetésből származott. 

A közbeszerzést három részre bontotta a kiíró NIF: az első 10,4 kilométert, a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért, a második, 24,2 kilométeres szakaszon, Szikszó és Encs között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként lett a befutó, 75,39 milliárd forint ellenében. A 22,1 kilométeres harmadik, Encs és Tornyosnémeti közötti szakasz nyertese a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma lett, 63,9 milliárd forinttal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.