Felpörgött a szabadidős programokhoz kapcsolódó termékek iránti érdeklődés mind Magyarországon, mind a régió országaiban – Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban – az Árukereső! közleménye szerint.

Professional,Caucasian,Gardener,In,His,40s,Trimming,Grass,Lawn,Using
Berobbant a különböző fűnyírók iránti kereslet az online piactereken / Fotó: Shutterstock

A tavasz beköszöntét az ár-összehasonlító oldal adatai is egyértelműen jelzik: például több mint kétszeresére nőtt a medencetisztító porszívókat és léghűtőket kereső felhasználók száma.

A jó idő hatása az online piactereken is megmutatkozik:

  • a fagylaltgépek és a napozóágyak keresései körülbelül 70 százalékkal ugrottak meg, 
  • a biciklinyergeké körülbelül 80 százalékkal, 
  • míg a kültéri székek körülbelül 30 százalékkal, 
  • a hintaülések pedig közel 60 százalékkal 
    voltak népszerűbbek az elmúlt két hétben. 

Sokakat érdekeltek a kertgondozással kapcsolatos eszközök is, amit jól példáz, hogy

  • 52 százalékkal nőtt a hagyományos fűnyírók,
  • 45 százalékkal a robotfűnyírók, 
  • 35 százalékkal a fűnyíró traktorok,
  • 36 százalékkal a fűkaszák
  • és 36 százalékkal a lapcsiszolók 
    iránti kereslet.

A jó idő beköszöntével többen figyelnek a külsejükre is, így nem meglepő, hogy a hajkondicionálók és a tömegnövelők keresései egyaránt közel 25 százalékkal ugrottak meg. 

Vannak, akik alkohollal kapcsolódnának ki, erre utal, hogy a pálinkák keresései ötödével nőttek, de a testi örömöket is többen keresik, mint télen, hiszen a vibrátorok közel 50 százalékkal lettek népszerűbbek az elmúlt két hétben.

Mit keresnek a környéken?

Csehországban is közel 30 százalékkal többen kerestek biciklikre, biciklitartókra és pumpákra, valamint fűnyírókra és naptejre, míg több mint 50 százalékkal többen érdeklődtek a kerti grillek iránt. 

Semmi sem ért fel azonban a sportoláshoz használt rugós ugrócipőkig, amelyek majdnem kilencszeres növekedést produkáltak. A szlovákoknál kétszer annyian kerestek paprikaspraykre és ablaktisztítókra, míg 150 százalékkal nőtt a vontató trélerek iránti érdeklődés. A legtöbbeket odaát a webkamerák érdekelték, ugyanis több mint négyszer annyit kutatták ezeket.

Young,Man,Riding,Bicycle,On,City,Square,,Closeup
Beköszöntött a tavasz, felpörögtek a szabadidős sporteszközök iránti keresések  is / Fotó: Shutterstock

Horvátországban is a kerti termékek – hinták (46 százalék), sportjátékok (56 százalék), trambulinok (57 százalék) – domináltak, míg Szerbiában a gyereksportcipők (168 százalék) és a kerti grillek (79 százalék) voltak népszerűek – derült ki az Áruskereső! tavaszi összeállításából.

Ugyanekkor 

Románia is az erotika útjára lépett, 

hiszen több mint kétszer annyian kerestek erotikus pumpákra, mint korábban. Ezt követték a „hagyományosabb” termékek, amelyek 40–50 százalék közötti keresési növekedést értek el: a fazekak, projektorok, wifihatótávolság-növelők és robotporszívók. 

Bulgáriában a könyvek (168 százalék) és a hintaülések (104 százalék) vezették a keresési listát, míg Szlovéniában a focifelszerelések (80 százalék), görkorcsolyák (90 százalék), csúszdák (83 százalék), valamint kültéri, gyerekeknek szánt játékházak (59 százalék) és gyerekbiciklik (48 százalék).