BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A GYSEV-től kapott nagy megbízást a Stadler szolnoki gyára

A Stadler csoport kilenc plusz négy InterCity villamos-motorvonat szállításáról kötött szerződést GYSEV Zrt.-vel. Az ötrészes, korszerű szerelvények kocsiszekrényei a Stadler szolnoki üzemében készülnek majd.

A GYSEV által megrendelt járműveket az üzemeltető vasúttársaság 2027-től a Sopron–Budapest, illetve a Szombathely–Budapest viszonylaton tervezi forgalomba állítani – írja a Szoljon. A két áramnemű járművek nem csak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek lesznek a közlekedésre. A szerződés jelentőségét jelzi, hogy új InterCity motorvonatokat utoljára pontosan harminc éve szereztek be Magyarországon.

Budapest, 2023. március 12.
A MÁV Start Zrt. Stadler Flirt típusú zónázó személyvonata a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) által üzemeltetett Kőbánya-Kispest vasútállomáson, amely része egy, a helyi- és elővárosi autóbuszjáratokat és az M3-as metróvonalat magába foglaló intermodális csomópontnak és kiemelt szerepe van Budapest délkeleti térségeinek elővárosi forgalmában.
MTVA/Bizományosi: Róka László 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
FLIRT vonatokat a MÁV is üzemeltet / Fotó: Róka László / MTI

A szállítási ütemezés szerint az első járművet a Stadler a szerződés életbelépését követő 36. hónapban adja át a GYSEV-nek, míg az alapmegrendelés utolsó egysége 44 hónapon belül áll utasforgalomba a Sopron–Budapest, illetve a Szombathely–Budapest viszonylaton. Ezt követően a Stadlernek további két év áll rendelkezésére, hogy az ausztriai közlekedésre feljogosító engedélyeket is megszerezze.

A GYSEV 2013 és 2018 között három beszerzés keretében összesen húsz darab FLIRT vonatot rendelt a Stadlertől. Az új, 160 kilométer per óra sebességre képes, ötrészes járművek több tekintetben különböznek majd a korábban beszerzett flottától. A szolgáltatás magasabb színvonalát követi és tükrözi a jármű külső és belső megjelenése is, egyszerűbb lesz a karbantartás, és a járműveket a gyártó olyan, korszerű villamos vontatómotorokkal is ellátja, amelyeknek köszönhetően az InterCity-vonatok alacsonyabb energiafogyasztási értékek mellett üzemeltethetők, ez pedig csökkenti a jármű teljes élettartamára vetített költségeket is.

A FLIRT típus a Stadler legsikeresebb terméke, 2002 óta már több mint 2500 egységet értékesítettek belőle huszonegy országban. A járműtípus Magyarországon is nagyon jól ismert, húsz közlekedik a GYSEV, százhuszonhárom pedig a MÁV kötelékében. A legsikeresebb típus gyártásából a Stadler hazai üzeme eddig is kivette a részét: a szolnoki gyár csaknem ezer FLIRT típusú vonat gyártásában vett részt, ez összesen háromezer-nyolcszáznyolcvanhárom darab kocsiszekrény.

A most aláírt megbízás keretében, az összes opciós megrendeléstől függően, összesen hatvanöt FLIRT InterCity-kocsiszekrény készülhet Szolnokon a GYSEV részére.

Több tucat felújított FLIRT motorvonat áll újból szolgálatba a MÁV-nál

A Stadler Szerviz üzletágának magyarországi csapata elvégezte hatvan darab első generációs FLIRT motorvonat felújítását.



 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.