BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, erről tárgyalt Nagy Márton német üzletemberekkel

Nagy Márton a német autóipar vezetőivel egyeztetett Berlinben. Felmerült a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok kérdése is.

A német autóipar vezetőivel egyeztetett Nagy Márton Berlinben, a nemzetgazdasági miniszter a magyar EU-elnökségre történő felkészülés jegyében Glenn Schmidttel, a BMW elnökhelyettesével, Brian Ramppal, az Audi globális kormányzati ügyekért felelős vezetőjével, Jörg Burzerrel, a Mercedes igazgatósági tagjával, valamint Hildegard Müllerrel, a Német Autóipari Szövetség elnökével tárgyalt – közölte a minisztérium. 

000620240412 Kiskunhalas

A kiskunhalasi Vállalkozásfejlesztési Központ átadó ünnepsége20230602 BudapestNagy Márton gazdaságfejlesztésért felelős tárca nélküli miniszterFotó: Kallus György LUSVilággazdaság VG

Fotó: Pozsgai Ákos PÁ Pet?fi Népe

A képen: Nagy Márton nemzetgazdaságért felel?s miniszter
Nagy Márton a német autóipar vezetőivel egyeztetett Berlinben / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Tavaly közel 10 millió darab tisztán elektromos jármű került értékesítésre. Az eladások növekedési ütemét tekintve azonban 2023-ban megtorpanás volt látható, miközben Kína dominanciája is egyre látványosabb az ágazatban. Ez az európai autógyártók számára jelentős versenyképességi kihívást jelent – fogalmazott a közlemény. A német tulajdonú vállalatok Magyarországon több mint 222 ezer főt alkalmaznak, amelynek jelentős részét a magyar gazdaságban jelentős súllyal rendelkező járműgyártás adja. 

A megbeszélésen 

  • az európai autóipart, azon belül is az elektromosjármű-gyártás jövőjét, 
  • az arra történő átállást beszélték át, 
  • emellett a felek áttekintették az ágazatra ható nemzetközi folyamatokat, 
  • valamint a szabályozási kérdésekből eredő potenciális kihívásokat és lehetőségeket. 
  • Kitértek a belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítésének 2035-től érvénybe lépő uniós szintű tiltására. 

A tárgyalópartnerek kiemelték, hogy az uniós szabályozást a korábbi megállapodások alapján szükséges felülvizsgálni, illetve figyelemmel kell lenni a technológiai nyitottságra. 

Egyetértés mutatkozott abban, hogy az elektromos autók jelentik Európa jövőjét, amelyben meghatározó szerep jut majd Magyarország és a német autóipar együttműködésének. Ennek alapja, hogy Magyarországon ma már jelen van (gyárt vagy létrehozza a gyártókapacitást) a három legnagyobb prémium német autógyártó vállalat, miközben a világelső keleti akkumulátorgyártó vállalatok közül négy telepített gyártást Magyarországon, továbbá a kínai BYD, mint a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója is hazánkban építi ki első európai gyártókapacitását.

Az infrastruktúra-fejlesztés fontosságát a kormányzati és piaci partnerek is egyaránt hangsúlyozták. Felmerült a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok kérdése is,

amivel sem az autógyártók, sem a német kormány, sem pedig a magyar kormány nem ért egyet. Nem megoldás a protekcionizmus, fejlődni csak úgy lehet, ha globális verseny van. Nagy Márton az egyeztetéseken kiemelte, hogy az európai autógyártást versenyképessé kell tenni. 

Közös elektromosautó-stratégia kidolgozásáról egyeztetett Nagy Márton és Robert Habeck

Az elektromosautó-gyártás rendkívül fontos ágazat a német és a magyar gazdaság számára is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.