Impozáns nyereségről számolt be a K&H, de az extraprofitadó rontotta a számokat
Az egész évre eső extraprofitadó elszámolása miatt a K&H Biztosító 3,1 milliárd forint veszteséget könyvelt el, de üzleti teljesítményét tekintve jól teljesített: a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletága folyamatosan növekszik, tájékoztatta a Világgazdaságot a pénzintézet. Mint közleményükben írják, ezek az eredmények tartalmazzák a különböző kormányzati intézkedések – extraprofitadó, egyéb bankadó – 38 milliárd forintos csoport szintű, negatív adózás előtti hatását.

Az alapokban kezelt vagyon egy év alatt 46 százalékkal nőtt
A bank hitelállománya 5 százalékkal nőtt 2024 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, elérve a 2872 milliárd forintot. A 2024 első három hónapjában nyújtott új hitelek volumene 134 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány egy év alatt 5 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal nőtt. Az ügyfélbetétek éves szinten 8 százalékkal bővültek,
állományuk 3791 milliárd forintra nőtt, míg az alapokban kezelt vagyon 46 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, elérve az 1485 milliárd forintot.
A banki tulajdonú államkötvény-állomány meghaladta az ezermilliárd forintot, könyv szerinti értéke 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A bank továbbra is kedvező likviditási mutatókkal rendelkezik.
Több mint 650 ezer digitálisan bankoló ügyféllel rendelkeznek
A K&H Banknak több mint 650 ezer digitálisan aktív ügyfele van, az új lakossági számlanyitások kétharmada online történik, továbbá több mint 500 ezer felhasználó lépett kapcsolatba Kate-tel, az első hangalapú digitális pénzügyi asszisztenssel.
Idén másodszorra nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” címet a K&H Csoport, emellett Top Employer díjban is részesült a munkavállalók jóllétének és fejlődésének javítását célzó intézkedéseiért.
„2024 első negyedévében ismét stabil pénzügyi teljesítményt nyújtottunk.
Ebben a negyedévben minden banki területen sikeresek voltunk: a betétek, a befektetések és a hitelezés terén, a vállalati és a lakossági üzletágban egyaránt
– foglalta össze eredményeiket Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Beszámolt róla, hogy az első negyedévben lakossági és kkv ügyfeleik száma meghaladta a 962 ezret, amely 5 százalékos bővülést jelent 2023 első negyedévéhez képest. Hozzátette: a rendszeres jövedelem-átutalással rendelkező ügyfelek száma meghaladta a 605 ezret, ez éves szinten 7,2 százalékos növekedést jelent.