M44-es: megkezdődik a gyorsforgalmi út fontos szakaszának tervezése
Az UTIBER Kft. és a RODEN Mérnöki Iroda Kft. társulása nyerte az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a méhkeréki erdélyi határ közötti útvonalának megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást, mintegy 43 kilométernyi utat fognak megtervezni – írja Facebook-oldalán a konzorciumvezető UTIBER. Mindezt alátámasztja az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum is, amelyből kiderül, hogy a két cég nettó 5,084 milliárd forint értékben végzi majd el a feladatot – írja a Magyar Építők.

A négysávos gyorsforgalmi út 43 kilométeres szakaszon épül
Az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint
Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre a 43 kilométer hosszú, négysávos gyorsforgalmi út.
A tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési-és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése. A tervezést követően, új közbeszerzési eljárásban történik majd meg a kivitelező kiválasztása.
Különszintű csomópontok, Körös-híd, vasúti felüljárók
Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek.
Emellett további részei is vannak a nagyszabású fejlesztésnek:
- egy legalább 40 méter támaszközű Kettős-Körös híd Doboz térségében,
- két települést elkerülő út,
- összesen öt különszintű csomópont,
- két vasúti felüljáró,
- egy-egy egyszerű pihenő és tengelysúlymérő állomás.

A határátkelő román oldalon épül
A kiírás külön jelzi, hogy
Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába.
Hangsúlyozzák még, hogy a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyosókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A Magyar Építők információi szerint a határátkelőt Románia területén alakítják majd ki.