BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rolleresek figyelem: a mai naptól büntet a rendőr, ha nincs kötelező biztosítás

Aki kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül indul rollerezni, az most már nagyon megütheti a bokáját. Természetesen, ha elektromos rollert használ, mivel július 16-tól ezekre a közlekedési eszközökre muszáj megkötni a kgfb-t. Itt vannak a részletes szabályok a biztosításokról.

Fontos határidő érkezett el július 16-án a városi közlekedésben. A mai naptól már nem lehet kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül száguldozni az elektromos rollerekkel.

20220517 BudapestElektromos roller használók             Fotó: Máté Krisztián (MK) Metropol
elektromos roller
kgfb
biztosítás 
kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás
e-roller
Nagyon sok balesetet okoznak az elektromos rollerek, de végre biztosítás óvja értékeinket és testi épségünket / Fotó: Máté Krisztián / Metropol

Az elektromos rollerekre köthető kgfb-k árai nagyon széles skálán mozognak. A jogalkotó meglehetősen lassan közölte a jogszabály részleteit, így a biztosítóknak nem volt támpontjuk a díjszabásnál. Ez lehet az oka, hogy van olyan biztosító, amelyik 468 ezer forintos éves kgfb-díjat határozott meg a rollerekre, miközben máshol már 4000 forinttól meg lehetett kötni a szerződést.

Milyen rollerre kötelező kgfb-t kötni?

Az elektromos rollerekre akkor kell gépjármű-felelősségbiztosítást kötni, ha

  • a jármű 25 kilogrammnál nem nehezebb és tervezési sebessége legalább 25 kilométer per óra,
  • a jármű 25 kilogrammnál nehezebb és a tervezési sebessége legalább 14 kilométer per óra.

Fontos, hogy a kötelező kgfb csak az elektromos rollerekre vonatkozik, a kizárólag emberi erővel hajtott járművekre nem.

A gördeszkások, elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai és a mozgáskorlátozottak által használt e-mopedek tulajdonosai fellélegezhetnek.

A biztosításokat már nagyszámban megkötötték az elektromos rollert használók, a többség (79 százalék) a K&H és a Signal szerződését írta alá.

Egyre több a baleset az elektromos rollerekkel, ezért kell a kgfb

Az elektromos roller részvételével történt személyi sérüléses balesetekről a rendőrségnek már rendelkezésre állnak az idei év első négy hónapjának adatai. Ezek alapján január elsejétől április 30-ig 117 (januárban 10, februárban 20, márciusban 37, áprilisban 50) olyan személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, amelyben motoros roller (e-roller) vett részt.

Ezen baleseteknél 96 esetben volt magyar állampolgár a rollerező, 21-nél pedig külföldi. A rollert vezető 97 esetben volt a baleset okozója, 22 esetben pedig ittas is volt.

Nem városi hóbort az elektromos roller

A megkötött biztosítások alapján nagyon érdekes trendek derültek ki az elektromos rollerekről. Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Például nem igaz az a felvetés, hogy az elektromos rollerezés városi hóbort lenne. Villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak.

Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.